וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרגל הלבנוני נפגש עם מפעיליו בת"א"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.11.2008 / 9:22

עיתון לבנוני המקורב לחיזבאללה מפרסם פרטים נוספים על עלי ג'ראח, החשוד בריגול לישראל. "משכורתו מהמוסד היתה 7,000 דולר בחודש"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה פרסם הבוקר (שלישי) פרטים נוספים על המרגל הלבנוני עלי ג'ראח, שנעצר בחודש יולי על ידי חיזבאללה והועבר לכוחות הביטחון בלבנון. בעיתון נמסר כי עלי ג'ראח נהג לספר לבני משפחתו שהוא נוסע למקומות שונים לצורך מסחר, אולם בחקירתו עלה כי הוא היה נוסע למדינות שונות שמהן עבר פעמים רבות לישראל.

עוד דווח כי מפעילו של ג'ראח במוסד נהג להתקשר אליו מפעם לפעם ולבקש ממנו לנסוע לירדן, למצרים, לטורקיה, ליוון, לקפריסין או לאיטליה. שם היה מחכה לו קצין ישראל שנתן לו דרכון ישראל עימו הגיע לתל אביב. בתל אביב נהג לשהות יום או יומיים, ומשם היה שב למדינה שממנה הגיע לתל אביב ובחזרה ללבנון. בעיתון נכתב כי ג'ראח הרוויח בין 6,000 ל-7,000 דולר בחודש.

העיתון דיווח כי בנסיעותיו לישראל נהג ג'ראח להיפגש עם המפעילים שלו שהיו מכשירים אותו בהפעלת מכשירי האזנה וצילום ובשליחת מידע בטכנולוגיה חדשנית. בחקירתו הכחיש ג'ראח כי עבר לישראל.

העיתון דיווח כי ישראל הטילה על ג'ראח משימה לצלם מקומות וכבישים, ואכן במהלך שנות עבודתו הספיק לתעד באופן כמעט מושלם את אזור אל-בוקאע, הרובע הדרומי 'אל-דאחייה' בביירות, ומחנות הפליטים בלבנון. בנוסף תיעד שכונות שלמות בדמשק, ביניהן שכונת כפר סוסה שם חוסל בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. בנוסף תיעד ערים נוספות כגון חומס, חלב וטרטוס, שם חוסל הגנרל הסורי מוחמד סלימאן.

יחד עם זאת, מקורות המוגדרים כמהימנים הטילו ספק בקשר בין פעילותו של ג'ראח בשכונת כפר סוסה ובעיר טרטוס לבין חיסולם של מורנייה וסלימאן, בעיקר בשל הזמן הרב שחלף בין האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully