וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן גולדבלט נשלח לכלא ל-7 שנים

עדי שמחוביץ

6.11.2008 / 13:48

בית המשפט גזר את דינו של השחקן שהורשע לפני כארבעה חודשים באונס ומעשים מגונים בחמש נשים שונות. גולדבלט ביקש לדחות את ריצוי העונש, ביהמ"ש סרב

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז, קריינות: אילן שניג)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) שבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על השחקן חנן גולדבלט, שהורשע באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים שונות. בנוסף, יידרש גולדבלט לשלם לשתיים מהמתלוננות נגדו פיצויים בגובה 50 אלף שקל (25 אלף שקל לכל אחת). בית המשפט דחה את בקשתו של גולדבלט לעכב את ריצוי עונשו עד להגשת ערעור.

עורכת הדין רחל תורן, הסנגורית של גולדבלט, אמרה בתום הדיון: "נדמה לנו שסיכויי הערערור משמעותיים, בעיקר משום שהעונש בנוי מהכרעת דין שהתייחסה לשני מקרי אונס שהיו בהם קשיים אמיתיים". עם זאת, אמרה תורן, כי "היה ברור שיהיה עונש מאסר בפועל. לא ציפינו לעונש אחר. חנן בא מוכן לאפשרות מאסרו המיידי".

בגזר הדין נכתב, כי "עדי האופי העידו על אדם תם, טוב לב וחביב בריות, אך אין באלה לשוות למעשיו מעשה תמים". ביחס למעשי האונס כתבו השופטים: "אין אלה מעשים הנמצאים במדרג הנמוך של עבירת האונס כלל ועיקר". השופטים ציינו, כי במתן גזר הדין הם בין השאר הביאו בחשבון את גילו של גולדבלט, את העובדה שאין לו עבר פלילי. בנוסף, נכתב, הרשעה בעבירת מין "היא מכה קשה ויש בה מכה מרחיקת לכת לנאשם".

אחת המתלוננות נגד גולדבלט הודתה בתום הדיון לתקשורת על אופן הטיפול בפרשה. "התהודה שעשיתם", אמרה, "גרמה לעוד בנות לבוא ולהתלונן. לשאר הבנות שלא באו להתלונן אני רוצה להגיד: 'הגוף זה המקדש שלנו ואסור לחלל אותו. לא את הגוף ולא את הנשמה שלנו".

עורכת דין רקפת סגל-מוהר, מפרקליטת מחוז המרכז, אמרה בתגובה לגזר הדין: "אני מקווה שהעונש ייתן איזשהו מרגוע לנפש הצעירות בהן הוא פגע, ואני מודה להם על האומץ שלהן ועל העזרה".

פיתה בנות במשך שנים

השופט אברהם טל כתב בפסק הדין שהרשיע את גולדבלט כי "הוכח מעל ומעבר לכל ספק שגולדבלט נהג 'לפתות' בנות צעירות ממנו בעשרות שנים, אותן הכיר במסגרת קורס משחק בו הוא לימד... שוכנעתי כי הנאשם ניצל את היותו מורה לדרמה ומשחק כדי להציע למתלוננות ללמד אותן משחק באופן פרטי, ותוך כדי כך שכנע את חלקן לערוך עמו חזרות על סצינות מין, עליהן הן, כביכול, עומדות להיבחן".

גולדבלט הצליח להשיג את הסכמת המתלוננות לקיים עמו מגעים מיניים לאחר ששכנע אותן כי ביצועם נדרש כהכנה לקראת מבחני במה. במקרים אחרים, ביצע בהן מעשים מיניים בניגוד לרצונן. הפרשה נחשפה לאחר שאחת הנערות גוללה את סיפורה בפורום באינטרנט, בו סיפרה כי בשנת 1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט שכנע את הנערה לקיים עמו יחסי מין, כחלק מחזרות לתסריט שכתב בו מסופר על נערה המקיימת קשר של גילוי עריות עם אביה, לאחר מות אמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully