וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "הריסון התקציבי מיתן את המשבר"

פנחס וולף

12.10.2008 / 11:14

על רקע הירידות החדות בבורסה, אולמרט חילק שבחים למדיניות הכלכלית של הממשלה. "העברת התקציב בזמן חיזקה את המשק"

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה למשבר הכלכלי ואמר כי "צריך להודות שהצעדים הנדרשים ליציבות המשק ננקטו כבר לפני זמן רב, כאשר הכלכלה הישראלית נוהלה בצורה שקולה". לדבריו, "בדיעבד מתברר שהשמרנות היא יתרון ולא חיסרון. לא השתוללנו עם התקציב, העברנו תקציבים בזמן, סייענו בייצוא והורדנו את האבטלה. העברת התקציב בממשלה במסגרות ממושמעות גרמו לתחושת החוסן של המשק הישראלי".

אולמרט הדגיש כי "לא ניתן היה למזער את השפעת המשבר העולמי על הכלכלה הישראלית, לולא הממשלה גילתה מדיניות אחראית בשלוש השנים האחרונות. יש לנו אמון רב במערכת הבנקאית ואין סימן לחרדה אם ננהג באחריות. המשק יוכל להתגבר על ההשפעות השליליות של המשבר העולמי".

על ביקורו במוסקבה אמר: "יצאתי מעודד מהפגישות במוסקבה. אני שמח שיכולתי לקרוא בתקשורת הבינלאומית על מגמה שמסתמנת בקרב הממשל הרוסי, שנשק רוסי חדיש לא יימכר לאזורי מצוקה, בין היתר אזורים שנמצאים בחיכוך פוטנציאלי עם ישראל. אם אכן יתממשו הפרסומים, זו תוצאה שאנחנו יכולים לצפות לה בתקווה".

"תושבים עכו - בני ערובה של קיצונים"

אולמרט התייחס בישיבה גם למהומות בעכו ואמר כי "המראות מהימים האחרונים בעכו מדאיגים מאוד" לדבריו, "זו עיר מעורבת שנתנה תקווה לתושבי עכו. מרבית התושבים הופכים להיות בני ערובה לקיצונים משני הצדדים". אולמרט הוסיף כי "הצורך בכבוד הדדי מעסיק אותי תקופה ארוכה. עשיתי מאמצים ליצור דיאלוג בין ההנהגה של מדינת ישראל לאוכלוסייה הערבית כדי ליצור מצב שאנחנו ממתנים את האוכלוסיות. אני מאמין שאין לנו אלטרנטיבה אחרת בישראל, המיעוט הערבי במדינת ישראל מהווה 20 אחוז והוא חייב למצוא מרחב שיוכל להיות חלק מהאוכלוסייה אבל גם חלק מכללי המשחק. המשטרה הונחתה לגלות אפס סובלנות כלפי גילויים של אלימות כדי להביא להפסקה מיידית של האלימות".

שרי העבודה התייחסו גם הם למהומות בעכו ואמרו כי אין לבטל את הפסטיבל בעיר. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "לצד הטיפול הנמרץ להחזרת הסדר ושלטון החוק לעיר עכו, יש לקיים את הפסטיבל כמתוכנן ולא לאפשר למתפרעים לפגוע במרקם החיים בעיר ובמדינה". שר התשתיות בנימין בן אליעזר אמר כי "צריך להביא לכך שהפסטיבל יתקיים. משמעות הוויתור על הפסטיבל – הרמת ידיים, והחיים חייבים להימשך".

שר התרבות ראלב מג'אדלה אמר כי "לראש העיר יש שותפים והוא לא יכול לקבל החלטה באופן חד צדדי. אם נשתכנע שיש שיקולים זרים לביטול הפסטיבל בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות, יש לנו דרך לפעול כדי לקיים את הפסטיבל כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully