וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "תקיפה ישראלית באירן - אסון"

טלי גולדשטין

4.9.2008 / 12:08

נשיא צרפת, הנמצא בימים אלו בביקור בדמשק, אמר כי אירן לוקחת "סיכון גדול" בכך שהיא מתעקשת להמשיך בתוכנית הגרעין שלה

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר כי אירן לוקחת "סיכון גדול" בפיתוח תוכנית הגרעין שלה וכי התעקשותה להמשיך בתוכנית עלולה לעודד תקיפה ישראלית באירן. "אירן לוקחת סיכון גדול בכך שהיא ממשיכה בתהליך לפיתוח נשק גרעיני, דבר שאנו בטוחים בו", אמר סרקוזי, הנמצא בביקור היסטורי בדמשק. "יום אחד, תהא הממשלה בישראל אשר תהא, אנו יכולים לדמיין כיצד נתעורר לתקיפה ישראלית באירן. זה יהיה אסון", הוסיף.

סרקוזי אמר את הדברים במהלך פגישה עם נשיא סוריה בשאר אסד, בעל ברית של אירן. סרקוזי מעוניין לחזק את ההשפעה הצרפתית במזרח התיכון ובצפון אפריקה. נשיא צרפת הגיע אתמול לביקור היסטורי בדמשק, לאחר שש שנים בהן לא ביקר במדינה מנהיג מערבי. סרקוזי השתתף היום בוועידה מרובעת, שבה השתתפו מלבדו ראש ממשלת טורקיה, נשיא סוריה ואמיר קטאר. בפגישה ידונו הארבעה במשא ומתן בין ישראל לסוריה.

אתמול בערב אמר אסד לאחר פגישה עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בדמשק כי "תקיפה באירן תוביל לאסון". לדבריו, "אף מדינה בעולם לא תוכל לשאת את התוצאות של תקיפת מתקני הגרעין באירן. תקיפה לא תוביל לשקט, אלא לאסון. לכן, יש להגיע לפיתרון בדרכי שלום בין מדינות המערב לבין טהרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully