וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר איאן מקיואן יוצא נגד האיסלם

טלי גולדשטין

22.6.2008 / 17:27

מחבר רב המכר "כפרה" התראיין לעיתון איטלקי ומתח ביקורת חריפה נגד האיסלם הקיצוני. "האיסלם הקיצוני רוצה להורגי. אני מתעב אותו"

הסופר הבריטי המצליח איאן מקיואן מתח ביקורת מפתיעה בחריפותה נגד האיסלם הקיצוני. בראיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה", אמר מקיואן כי הוא "מתעב" את האיסלם הקיצוני והאשים אותו ביצירת חברה שנואה.

מקיואן, זוכה פרס "בוקר" היוקרתי לספרות, החליט להתראיין בנושא השנוי במחלוקת לאחר שחברו ועמיתו הסופר מרטין אמיס הואשם בגזענות על רקע התקפותיו המילוליות נגד האיסלם. לדברי מקיואן, הוא רצה לצאת להגנת אמיס כי הוא שותף לדעותיו בנושא.

אמיס - בנו של הסופר והמשורר קינגסלי אמיס ואחד מחשובי הסופרים הבריטים של זמננו - הואשם מספר פעמים בגזענות. בדצמבר 2007 אמר כי העובדה שהמוסלמים לא מגנים את פיגועי ההתאבדות היא "כישלון מחפיר". בכינוס באוניברסיטת מנצ'סטר אמר אמיס כי, "יש לי סימפטיה עמוקה לישראל. הפלסטינים מעולם לא סבלו אפילו מעט מהסבל האיום של היהודים. יש אטימות בלתי נסלחת כלפי ישראל".

"חבר יקר כונה גזען", אמר מקיואן בראיון. "ברגע שסופר מותח ביקורת על האיסלם, מיד קופץ מישהו מהשמאל וטוען נגדו שהוא גזען. זוהי טענה אבסורדית ובלתי מתקבלת על הדעת באופן מוסרי. מרטין אינו גזעני. ואני עצמי מתעב את האיסלם הקיצוני מאחר שהוא מנסה ליצור חברה שאני שונא, המבוססת על אמונה דתית, על כתבים, על מניעת חופש מנשים, חוסר סובלנות כלפי הומוסקסואליות ועוד – אנו יודעים זאת היטב", הוסיף.

מקיואן – מחבר רומנים עטורי שבחים, כגון "כפרה", "נחמת זרים" ו"גן הבטון" – פירסם בעבר את השקפותיו לגבי האיסלם. בראיון ל"ניו יורק טיימס" מדצמבר האחרון אמר: "בחברה פתוחה צריך להרגיש חופשי לערער על סמכות הדת. הכרחי הדבר שניתן יהיה לומר 'אני מערער על רעיונות שמציע האיסלם או על חלק מהם' מבלי להיות מואשם בגזענות".

בראיון ל"קוריירה דלה סרה", התבטא מקיואן בחריפות רבה יותר. לדבריו, "הקהילה מוסלמית תסבול עד שתצליח לסדר את ענייניה הפנימיים" ואף אמר לכתבת מוסלמית של העיתון הבריטי ה"אינדיפנדנט" במכתב פתוח ש"האיסלם הקיצוני רוצה לא רק להרוג אותי אלא גם אותך".

כנשאל מקיואן לגבי קיום בתי ספר נוצרים אדוקים בארצות הברית, אמר הסופר כי הוא מוצא אותם אבסורדיים באותה מידה, אך הוסיף כי, "לפחות האמריקאים הנוצרים אינם רוצים להרוג אף אחד וזה ההבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully