וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביקשה מארה"ב לרכוש מטוסי "חמקן"

יהושע בריינר

22.5.2008 / 16:03

משרד הביטחון פנה לממשל האמריקאי בבקשה להתחיל בתהליך רכישת מטוסי הרקולס מתקדמים ומטוסי קרב מדגם F35

משרד הביטחון הגיש באחרונה בקשה רשמית לממשל האמריקאי להתחיל בתהליך רכישת מטוסי הרקולס מתקדמים, כמו גם רכישת מטוסי קרב מדגם F35, הידועים בכינוי "החמקן", הנחשב כיום לאחד ממטוס התקיפה הטובים בעולם.

על פי הבקשה, חיל האוויר מעוניין לרכוש בין שלושה לחמישה מטוסי הרקולס, ו-35 מטוסי F35 עם אפשרות להגדלת ההזמנה ל-50 מטוסים. במידה שתהליך הרכישה יאושר על ידי ארה"ב, יישלחו המטוסים לישראל על ידי יצרנית המטוסים "לוקהיד מרטין". ההרקולסים יגיעו עד שנת 2012, וה-F35 יגיע בין 2013-2014.

הגשת הבקשה מצביעה על כך שתקרית מטוסי ה"סופה", F16I, אותם מפתחת גם כן "לוקהיד מרטין", לא השפיעה על היחסים בין משרד הביטחון לחברה. כזכור, לפני כחודשיים קורקעו למשך חודש כל מטוסי ה-F-16I, לאחר שבאחד מהם נמצא חומר מסרטן מסוג פורמלדאיד. בחיל האוויר מתכוונים להקים שתי טייסות שישתמשו ב-F35, הנחשב לחמקני ובעל יכולות תקיפה מהמתקדמות בעולם.

מטוס ההרקולס שמתכוונת ישראל לרכוש הוא דגם מתקדם יותר של מטוסי ההרקולס, המכונה "קרנף", הנמצאים בידי ישראל. הדגם החדש מכונה בעולם "סופר הרקולס", והוא ידוע ביכולת טיסה טובה יותר וביכולתו להגיע למרחק גדול יותר. רכישתו של דגם ההרקולס החדש יביאו להוצאה משימוש של מטוסי ההרקולס הישנים, המשרתים את חיל האוויר מאז שנות ה-60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully