וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שפורשי הגמלאים הפרו את החוק"

פנחס וולף

18.5.2008 / 23:13

היועמ"ש לכנסת קבעה במסמך חוות דעת, כי יש חשד לחריגה מהוראות חוק מימון מפלגות בסיעה החדשה שמבקש להקים גאידמק

ייתכן שפורשי הגמלאים, המבקשים להקים את סיעת "צדק לגמלאים", הפרו את החוק – כך קובעת היועצת המשפטית לכנסת נורית אלשטיין במסמך דעת שהפיצה לחברי הכנסת. אלשטיין כתבה את הדברים בעקבות מכתב שכתב יו"ר הסיעה ח"כ יצחק גלנטי, ליו"ר הכנסת דליה איציק. גלנטי טען כי ההסכם בין שלושת חברי הסיעה לבין ארקדי גאידמק "מגלה חשש חמור" להוראות המנוגדות לחוק. השלושה הגישו בקשה לוועדת הכנסת בבקשה לאשר את התפלגותם מהסיעה.

לטענת גלנטי, ההסכם מנוגד לסעיף לחוק בחירות, האוסר על התחייבות להבטחת מקום ברשימת מועמדים שלא ב-90 הימים שלפני הבחירות לכנסת. עוד הוא טען להפרת הוראות בחוק מימון מפלגות ובחוק שירות הציבור. במכתב ששלח לחברי הכנסת טען גלנטי כי השם ששלושת החברים מבקשים להעניק לסיעה, עשוי להטעות את הציבור.

אלשטיין כותבת בחוות הדעת, כי יש טעם בטענות שהעלה גלנטי בשני היבטים: בנושא הבטחת המקומות ובהתחייבויות כספיות המעלות חשד לחריגה מהוראות חוק מימון מפלגות.

"בעוד הכספים מתקבלים מדמי חבר, תרומות וכספי מימון מפלגות, היא כותבת, "נראה כי התחייבות קבועה להפקיד מדי חודש לחשבון בנק סכום השווה לגובה כספי מימון המפלגות, כ-240 אלף שקלים מדי חודש, מעלה חשש לסטייה". חשש זה מתחזק, היא כותבת, "נוכח ההוראה התמוהה בדבר חשבון בנק לסיעה ולמפלגה". לדברי אלשטיין, "על אף שמוצגת מעטפת 'כשרה', על ועדת הכנסת לבדוק אם תוכה כברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully