וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בודק יחקור את הרג המשפחה בעזה

יהושע בריינר

28.4.2008 / 23:28

אלוף פיקוד דרום ומפקד חיל האוויר החליטו למנות קצין בדרגת אלוף- משנה כדי לתחקר את האירוע, בו נהרגו אם וארבעת ילדיה

מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי ואלוף פיקוד דרום יואב גלנט החליטו הערב (שני) למנות קצין בודק בדרגת אלוף-משנה כדי לחקור את הרג האם וארבעת ילדיהה הבוקר בחאן יונס. על הקצין להגיש את מסקנותיו בתוך 48 שעות. בצה"ל הסבירו את מינוי הקצין הבודק ב"נסיבות הרגישות והמורכבות של המקרה".

בצה"ל ביקשו להדגיש כי הם עדיין דבקים בעמדתם, לפיה הפיצוץ ארע בעקבות חומר נפץ שנשאו על גבם חמושים פלסטינים, ששימשו יעד לתקיפה. "האחריות לפגיעה במשפחה מונחת על כתפי חמאס, אשר פועל בחסות אוכלוסייה אזרחית תוך סיכונה והחזקת חומרי נפץ וחבלה בקרבת האזרחים", נמסר בהודעה הראשונית של דובר צה"ל.

האירוע עצמו עורר תגובות נזעמות במערכת הפוליטית."הציבור הישראלי אטום להרג האזרחים בעזה, ואטימות זו מאפשרת לצה"ל להרוג ילדים ונשים כל שבוע ללא חשש. הרג הילדים הוא פשע מלחמה נתעב וכשלון מוסרי של החברה הישראלית", אמר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

גם בקהילת הבינלאומית גינו את הרג המשפחה בזעה. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, קרא לישראל לנהוג באיפוק וזהירות מירביים, והוסיף כי החוק הבינלאומי מחייב להגן על חיי אזרחים בעת פעילות צבאית.

לעומתם, שר הביטחון, אהוד ברק, הטיל את האחריות לאירוע על חמאס. "אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה באזור עזה ולכל הפגיעות. חמאס גם אחראי דרך הפעילות מתוך האזרחים על חלק מהנפגעים האזרחים הלא מעורבים", דברי ברק.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully