וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכור הגרעיני בסוריה לא נועד למטרות שלום"

25.4.2008 / 0:28

כך מסר אמש הבית הלבן בהודעה רשמית ראשונה מאז ההפצצה הישראלית. "ארה"ב משוכנעת שצפון קוריאה סייעה לסוריה לבנות את הכור ולהסתיר את פעילות הגרעין שלה"

"יש לנו סיבות טובות להאמין שהכור שבנתה סוריה, לא נועד למטרות שלום", כך מסר אמש (חמישי) הבית הלבן בהודעה רשמית ראשונה מאז הפציצה ישראל את הכור לפני כשבעה חודשים. בהודעה נאמר, כי הממשל האמריקאי "משוכנע שצפון קוריאה סייעה לדמשק לבנות את הכור ולהסתיר את פעילות הגרעין שלה". הבית הלבן הדגיש, כי לכור נגרם נזק שלא ניתן היה לתקנו, ולכן סוריה מיהרה לטשטש את כל הראיות לקיומו.

מוקדם יותר אמר פקיד אמריקאי בכיר, שהופיע בפני חברי קונגרס, כי הכור היה רחוק רק מספר שבועות או חודשים מהפעלה. לדבריו, בניית המתקן הושלמה אך היה צורך לבצע בו מבחני הרצה לפני שיהפוך למבצעי. בדיון בדלתיים סגורות, הציג ה-CIA לחברי הקונגרס ראיות לפיהן צפון קוריאה סייעה לסוריה לבנות את הכור.

הבכיר האמריקאי סיפר לעיתונאים, כי ביו השאר הוצגו בדיון צילומים שבהם הופיעו דמויות שנראו קוריאניות, כשהן בתוך המתקן הגרעיני. הבכיר הדגיש, כי היה זה רק חלק קטן מהמידע המגוון שהוצג וכן שהוא הגיע ממקורות שונים.

הבכיר גם ציין באוזי העיתונאים, כי לאחר הפצצת הכור פנתה וושינגטון לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בטענה שדמשק הפרה את התחייבויותיה לפי האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני מ-1970.

שגריר סוריה באו"ם, עימאד מוסטפה, הכחיש הלילה מכל וכל את הנאמר בהודעה הבית הלבן. בראיון לרשת הטלוויזיה סי. אן. אן ציין מוסטפה, כי לממשל האמריקאי הנוכחי יש כבר רקורד מוכח בהמצאת סיפורים על מדינות אחרות. "אני מקווה שהאמת תצא לאור בהקדם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully