וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "גרמניה דואגת לזכרון השואה"

ספי קרופסקי

17.3.2008 / 10:00

הקאנצלרית מרקל ביקרה במוזיאון "יד ושם", הניחה זר וסיירה בין המוצגים. היום תתקיים ישיבה משותפת לממשלות ישראל וגרמניה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה הבוקר (שני) במוזיאון "יד ושם" בירושלים, בליווי ראש הממשלה ושמונה שרים מממשלתה. בסוף הביקור אמרה מרקל, כי "מתוך מודעות לאחריותה ההיסטורית, דואגת הרפובליקה של גרמניה לאחריות משותפת לזכרון השואה בעתיד". הקאנצלרית הניחה זר, וסיירה בין מיצגי המוזיאון.

בהמשך היום צפויים מרקל וראש הממשלה אהוד אולמרט לעמוד בראש ישיבה משותפת לממשלות גרמניה וישראל. מרקל צפויה גם להפגש עם אולמרט, עמו סעדה אמש במעונו הרשמי בירושלים.

מיד לאחר הישיבה החגיגית של שתי הממשלות, יפרשו שמונת השרים הגרמנים לפגישות אישיות עם עמיתיהם בישראל. כך תיפגש שרת החוץ ציפי לבני עם מקבילה הגרמני פרנק שטיינמאייר, שר הביטחון אהוד ברק ייפגש עם שר ההגנה הגרמני פרנץ יוזף יונג ושר המשפטים דניאל פרידמן יועד עם המקבילה הגרמנית – בריזי'ט זפרייס.

לאחר הפגישות האישיות יקיימו אולמרט ומרקל מסיבת עיתונאים משותפת, ויערכו ארוחת צהריים חגיגית בשיתוף פמליית השרים שמתלווה למרקל. אתמול אמרה מרקל עם נחיתתה בישראל כי הגיע הזמן לפתוח פרק חדש במערכת היחסים בין המדינות. משם מרקל יצאה לשדה בוקר, שם קידם את פניה הנשיא שמעון פרס. השניים הניחו זרים על קברו של דוד בן-גוריון, ובביתו כתבה בספר המבקרים:"תודות מהלב על ההדרכה בבית זה, מרגש אותי מאוד להיות בבית מייסד מדינת ישראל". לאחר מכן נפגשה עם ילדי הקיבוץ ושוחחה עמם על החיים בנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully