וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לעו"ד שניקבה את צמיגי השופט

נתיב נחמני

10.3.2008 / 10:42

עו"ד סלבצקי הודתה בעסקת טיעון כי ניקבה את הצמיגים של בן זוגה לשעבר. ביהמ"ש נמנע מלהרשיעה בפלילים, אך העניש אותה

250 שעות שירות ציבורי נגזרו היום בבית משפט השלום בתל אביב על עורכת הדין גליה סלבצקי, שהואשמה לפני כחצי שנה בחיתוך צמיגי מכוניתו של בן זוגה לשעבר, השופט עודד גרשון. סלבצקי הודתה במיוחס לה במסגרת עסקת טיעון.

בפרשה שהתפוצצה לפני שנתיים, התגלה כי סלבצקי צולמה במצלמה נסתרת כשהיא מנקבת את צמיגי מכוניתו של השופט גרשון, שהיה בן זוגה במשך קרוב לארבע שנים. השופט התלונן במשטרה על ניקוב חוזר של הצמיגים, ומצלמה נסתרת ששתלה המשטרה חשפה את בת זוגו, עו"ד סלבצקי, מבצעת את המעשה.

שירות המבחן אליו הופנתה סלבצקי העריך כי הקשר בין השנים דרדר את מצבה הרגשי של סלבצקי עד כדי אובדן שיקול דעת. בשלב הטיעונים לעונש טען עורך דינה, דוד יפתח, כי אירועים כאלו קורים כל הזמן בין בני זוג, כשברגע של כעס אחד מהם גורם נזק לרכוש משותף. לכן, לשיטתו של יפתח, בשל העובדה שהאירוע הוא בודד בעברה, אין להתחשב במעמדם הציבורי של הנאשמת והמתלונן ולהחמיר עימה.

סלבצקי עצמה הביעה צער בפני בית המשפט על מעשיה, וטענה שאין לה מושג מה עבר עליה בזמן ביצוע העבירה. לדבריה, היא היתה במצב של "שכחה וחוסר מודעות לתפקידה כסניגורית ציבורית מחוזית". בנוסף, אמרה סלבסקי כי את עיקר עונשה היא כבר קיבלה כתוצאה מהסיקור התקשורתי הנרחב והשלילי, ממנו סבלה מאוד.

בניגוד לטיעון הזה, שופטת השלום דורית רייך שפירא אמרה כי "כל עורך דין, יהא תפקודו המקצועי אשר יהא, מחויב בשמירה על כבוד המקצוע. מכאן, שעבירה פלילית שהמבצע הוא עורך דין לא יכולה להיות מנותקת ממעמדו ובייחוד כשמדובר בעו"ד ותיק שעומד בראשה של יחידה מקצועית חשובה במשרד המשפטים". עוד אמרה השופטת שפירא כי אי הרשעתה עשויה לשדר מסר שלילי לציבור הרחב "בייחוד בימים אלו בהם חל פיחות משמעותי במידת האמון שהציבור נותן בעורכי דין". ואולם, בהתאם לבקשה ההגנה, נמנעה השופטת מהרשעתה של סלבצקי בעבירה פלילית, וחייבה אותה בביצוע עבודות השירות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully