וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אין סיכוי שנזוז מדרך השלום"

פנחס וולף

10.3.2008 / 10:09

בכנס ערים תאומות ביקש אולמרט ממאות ראשי ערים מרחבי העולם: "דמיינו מה היה קורה בעירכם לו היה מבוצע פיגוע טרור דומה?"

"למרות הטרור ולמרות הכאב איננו מוותרים על המאמץ הכביר לעשות עוד צעד אחד דרמטי שיכול לקדם אותנו לבניית יסודות של שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. לא נשמוט את התקווה הזאת, ונמשיך להושיט יד כדי להשיג אותה", כך אמר הבוקר ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנס ערים תאומות בעולם שנערך בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות מאות ראשי ערים מרחבי העולם.

אולמרט דיבר על עשר השנים בהן שימש ראש העיר ירושלים. לדבריו, "היו אלה שנים של עשייה בלתי פוסקת אל מול עשרות פיגועי טרור רצחניים ברחובות העיר". הוא המשיך וסיפר כי "גם ביום חמישי האחרון טרוריסט חדר לישיבת מרכז הרב וירה לכל עבר כאשר התלמידים ערכו הכנות אחרונות למסיבת ראש חודש אדר, בו אנו מצווים להרבות בשמחה. לצערנו הוא מימש את כוונות הזדון שלו ורצח בדם קר שמונה תלמידי חכמים".

אולמרט פנה אל ראשי הערים, וביקש מהם "לדמיין לרגע מה היה קורה בעירכם לו היה מבוצע חלילה פיגוע טרור דומה. שאלו את עצמכם אילו שמונה נערים מבני עירכם היו נרצחים באכזריות, כיצד הייתם נוהגים? מה הייתם אומרים לתושביכם?"

אולמרט דיבר גם על המצב בשדרות, ושאל את ראשי הערים "מי לא יפחד במצב שעירו תהיה מאוימת על ידי רקטות? מי לא ירצה להגיב נוכח איום כזה? מעולם לא חדלנו להיאבק על חיינו. כוונת ארגוני הטרור בירי הקסאמים היא אותה כוונה בדיוק של המרצח ביום חמישי בערב להפוך את חיינו לבלתי נסבלים". הוא הדגיש כי "כוונתם להניאנו מדרך השלום, אך אין סיכוי שיצליחו".

ראש המרכז לשלטון מקומי עדי אלדר אמר כי לכנס הוזמנו גם ראשי הערים הפלסטיניות, אך הם לא הגיעו. "אני קורא להם להושיט יד לשלום ולפתור את המחלוקות לטובת הציבור אותו אנו משרתים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully