וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "ישראל לוקחת בחשבון כל תרחיש"

ספי קרופסקי, ניר יהב ויהושע בריינר

25.2.2008 / 6:24

עשרות אלפי פלסטינים עלולים לצעוד היום לעבר מעברי הגבול בעזה. רה"מ: "אינני מכיר התרעה לחדירה מעזה, אך ישראל מוכנה לכל תרחיש"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיב היום (שני) לחשש שעשרות אלפי פלסטינים ינסו לחצות את הגבול מרצועת עזה לעבר ישראל ואמר: "אינני מכיר התרעה כזו". ב"הארץ" דווח שאולמרט הוסיף כי "במזרח התיכון כל תרחיש דמיוני הוא דבר שצריך להתייחס אליו ולהיות מסוגלים לתת לו מענה בזמן המתאים. ישראל תמיד לוקחת בחשבון תרחישים כדי להיות מוכנה אליהם".

ראש הממשלה התייחס לביקורת על ישראל הנשמעת לאחרונה בקהילה הבינלאומית ואמר כי "ישראל לא תקבל שום הטפת מוסר מאף אחד בנוגע לפעולותיה ברצועת עזה". אולמרט הסביר כי "לאור העובדה שהנתונים על היקף הירי לעבר שדרות והפגיעה באזרחים ישראלים ידועים, אין צורך שנתנצל".

כוחות הביטחון נערכים הבוקר בכוחות מתוגברים בכל רחבי הארץ נוכח ההפגנה ההמונית הצפויה ברצועת עזה. כוחות משטרה וצבא עיבו את ההיערכות סביב הגדר באזור רצועת עזה ובמעברים. על פי הדיווחים הפלסטינים, עשרות אלפי בני אדם המתגוררים ברצועה צפויים ליצור שרשרת אנושית בין מעבר רפיח בדרום הרצועה למעבר ארז שבצפונה, במחאה על המצור המוטל על הרצועה. גורם רשמי בחמאס אמר היום, כי אם תהיה נהירה המונית של תושבי עזה לעבר גבול ישראל, תהיה זו התפרצות ספונטנית ולא מהלך מתוכנן של רשויות חמאס.

שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני הגיבו אמש על תכנון ההפגנה הפלסטינית. בהודעה משותפת כתבו השניים כי "החמאס עומד מאחורי פעילות מכוונת המעמידה אוכלוסיה אזרחית בחזית ולא בפעם הראשונה. בהודעה ציינו השניים, כי "ישראל תגן על שטחה ותמנע חדירה לגבולותיה הריבוניים". לדבריהם, "ישראל פועלת למנוע הדרדרות, אך מבהירה באופן שאינו משתמע לשני פנים שאם זו תקרה - האחריות הבלעדית תונח על כתפי חמאס". ההודעה תופץ לנציגויות ישראל בעולם כחלק מהמאמץ ההסברתי מול הקהילה הבינלאומית.

השרשרת האנושית מאורגנת על ידי "הועדה העממית למאבק במצור", שבראשה עומד חבר הפרלמנט העצמאי ג'מאל אל-חודרי. לדבריו, השרשרת האנושית צפויה להגיע ל-40 ק"מ ואמורים להשתתף בה כארבעים אלף בני אדם. המשתתפים צפויים להרים את דגלי פלסטין ולקרוא לישראל להסיר את המצור מעל הרצועה. "פעולה זו היא אחת משורה של פעולות שמטרתן לשבור את המצור הישראלי על עזה, אשר עומד בסתירה לכל עקרונות המשפט הבינלאומי וההומניטרי", אמר.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון מביעים הבוקר חשש כבד כי גם ביהודה ושומרון הפלסטינים ינסו לחקות את תושבי עזה, וכי בימים הקרובים הם ינסו לפרוץ את הגדר באזור קו התפר באזור כפר סבא. בגלי צה"ל דווח, כי על פי ההערכה תושבי הגדה, ינסו לחדור לשטח ישראל באזור קלקיליה.

הנחיות מיוחדות לפתיחה באש

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות שפלסטינים ינסו לפרוץ את הגבול בין הרצועה לישראל. גורמים ביטחוניים אמרו לוואלה! חדשות, כי כוחות משטרה, צה"ל ומג"ב מתגברים את נוכחותם באזור, וצה"ל מגביר את תצפיות המודיעין באיזור. רוב ההתרעות מתמקדות במחסום ארז, אך קיים חשש כי יהיו נסיונות פריצה גם באיזור קרני.

חיילי צה"ל קיבלו הנחיות מיוחדות לפתיחה באש במקרה ויתקלו בהמון פלסטיני המנסה לפרוץ לשטח ישראל, ובימים האחרונים הועברו אליהם אמצעים לפיזור הפגנות. לפי הערכות, ינסו כוחות צה"ל לעצור את הפלסטינים עוד בשטח הרצועה ולמנוע מהם להכנס לישראל גם במחיר של שימוש באש חיה.

בצה"ל חוששים כי ירי לעבר המון פלסטיני יביא להפניית דעת הקהל הבינלאומית נגד ישראל. עם זאת, הבהיר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, כי "אסור שיקרה מצב שהגדר תהיה פרוצה, ומאות פלסטינים יכנסו לישראל",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully