וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת וינוגרד חשפה בעיות מנהיגות בישראל"

ספי קרופסקי

5.2.2008 / 20:36

לדברי חבר הוועדה יחזקאל דרור, הליקויים מתייחסים לממשלות קודמות. הוא מתח ביקורת על מינוי עמיר פרץ ועל התלות בשיקולי קואליציה

איריס דומאני

אירועי מלחמת לבנון השניה הם סימפטום לבעיות עמוקות מאוד - כך אמר היום יחזקאל דרור, חבר ועדת וינוגרד שנשא דברים במהלך דיון בדו"ח, במרכז הבינתחומי בהרצליה.

לדבריו, הוא מדבר בשמו ולא בשם הוועדה כשהוא אומר שישראל אינה מדינה חושבת. "הוועדה חשפה מספר בעיות יסוד ביחס לטיב המנהיגות, ואני לא מתרכז רק בממשלה הזו. יש לנו בעיית מנהיגות שנמשכת זמן רב". הוא הוסיף כי "כדי להבין את בעיות מדינת ישראל ברצינות צריך לקרוא את הדו"ח מא' עד ת'".

דרור טען, כי "מכריחים פוליטיקאים לתת משקל רב לפוליטיקה מאשר למדינאות. המנהיגים תלויים בקואליציה. היום התלות בקואליציות רופפות מחייבות העדר רציונליות וויתור על שיקולים מוצדקים יותר רק על מנת לחזק את הקואליציה". דרור הביא כדוגמה לכך את מינויו של עמיר פרץ לשר הביטחון.

דרור הוסיף, כי קיימות בישראל, ובצבא בפרט בעיות נקודתיות שקשה מאוד לאבחן, ובעיות עומק שישארל מתקשה לראות על פני השטח.

הוא התייחס גם לפוליטיקה הישראלית ואמר, כי "הפוליטיקה בישראל אמוציונלית ולוהטת וזו לא אווירה שמאפשרת חשיבה קרה ושקולה. הפוליטיקה הלוהטת הופכת דוגמטית ונטולת שיקול דעת קר". דרור ציין עוד, כי מבחינה היסטורית ניתן משקל יתר לצבא בקבלת החלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully