וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לבר-און: התעורר מתרדמת החורף

שולמית אביצור

10.1.2008 / 9:15

הסטודנטים הגיעו מוקדם הבוקר לביתו של שר האוצר עם תופים ומשרוקיות. "אם יחליטו על ביטול הסמסטר נחסום כבישים"

סמוך לשעה 6:30 הבוקר (חמישי), הגיעו כ-30 סטודנטים החברים באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים לביתו של שר האוצר רוני בר-און, מצוידים בתופים, משרוקיות, רעשנים, והקלטות של קריאות תרנגול, במטרה "להעיר אותו משנתו", ולדבריהם, לגרום לו להתערב מיידית במשבר ההשכלה הגבוהה.

הסטודנטים קראו קריאות בסגנון "בר-און תתעורר, הסמסטר מתפורר", "תתפטר, תתפטר" ו"בר-און פקח עיניים ה-13 בינואר מגיע עוד יומיים". בתום כ-20 דקות, הם פונו מהמקום בידי שוטרים שהגיעו לאזור.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית שלמה לוי אמר כי "הכפפות הוסרו, אנחנו נהיה בכל מקום אפשרי כדי לשבש את שגרת היום ולהזכיר שציבור הסטודנטים לא יהיה מוכן לקבל ביטול סמסטר, והמשך התנהלות איטית ונסחבת במו"מ בין האוצר למרצים. אנחנו רוצים לחזור ללמוד".

דוברת האגודה בירושלים שלומית עצבה, אמרה לוואלה! חדשות כי "מטרתנו בפעולה הבוקר היא להגיד: תתעוררו, יום ראשון זה עוד יומיים. אם יודיעו ביום ראשון על ביטול הסמסטר נחריף את המאבק, וזה יכלול סגירת כבישים, השבתת האוניברסיטה ופעילות בכל הערוצים. אנחנו רוצים לחזור ללמוד. אנחנו תומכים במרצים, אבל התמיכה שלנו לא אומרת כלום אם לא תהיה החרפה. אנחנו אומרים למרצים ולאוצר לקחת אחריות ולפתור כבר את המשבר הזה".

המרצים שובתים מתחילת הסמסטר במחאה על השחיקה בשכרם. לאחרונה קבע ועד ראשי האוניברסיטאות, כי אם עד ה-13 בינואר לא תסתיים השביתה, יבוטל הסמסטר לאלתר. אתמול פנה הוועד לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה למרצים השובתים, אך הדיון בעניין נקבע ליום ראשון - היום בו יפוג האולטימטום לביטול הסמסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully