וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשקלון צריכה להיות מודאגת מהטיל הבוקר"

יהושע בריינר

3.1.2008 / 13:50

כך אמר ראש עיריית אשקלון בעקבות נפילת רקטה מסוג גראד מצפון לעיר היום. קצין בכיר בפיקוד העורף התריע: "אנחנו מאמינים שהירי לעבר אשקלון ונתיבות ייגבר"

מערכת וואלה!

"תושבי אשקלון צריכים להיות מודאגים מהטיל שנפל הבוקר", כך אומר ראש עיריית אשקלון, רוני מהצרי בעקבות נפילת טיל מסוג גראד שחצה את כל שכונות העיר ונפל באתר בנייה ליד חוף הים. מהצרי הוסיף כי על מערכת הביטחון לבצע הערכה מחודשת של הסיכונים.

במערכת הביטחון מודאגים זה תקופה ארוכה מהאפשרות כי טילי הקאסם המשופרים יגיעו לאשקלון. קצין בכיר בפיקוד העורף אמר לוואלה חדשות כי "אנו יודעים שיש ברשותם כמה עשרות טילים משופרים שיכולים להגיע לאשקלון ולנתיבות ואנו מאמינים כי הירי לעבר היישובים הללו ייגבר".

הטיל נפל הבוקר צפונית לשכונת ברנע, השכונה הצפונית ביותר בעיר. בעבר נפלו מספר טילי גראד, המסוגלים להגיע למרחק של כ- 20 קילומטרים, בתוך אשקלון, אולם זוהי הפעם הראשונה בה נופל טיל בצפון העיר, דבר המגביר את החשש של מערכת הביטחון מפני שיפור יכולות הירי של ארגוני הטרור.

לדברי מהצרי, עדיין אין כוונה להפעיל מערכת צבע אדום באשקלון וכי רק פעולה של צה"ל תפסיק את הירי לעיר. "הדם של תושבי שדרות ואשקלון לא שונה מהדם של תושבי תל אביב", הוא אמר כי, "כל הגמגום של הממשלה האם צריך לפעול בעזה מביא אותנו למצב שבו טילים נופלים בעיר ואפילו כבר מגיעים לכיוון אשדוד. אם מישהו היה צריך לקבל דחיפה לפעולה גדולה בעזה אז הוא קיבל אותה היום".

מהצרי אמר עוד, כי "ראש הממשלה אמר בעבר שאם ייפול טיל באשקלון זו תהיה חציית קו אדום. והנה, הטילים כבר עוברים את אשקלון ורק בנס לא נהרגים אנשים. אין לי ספק שרק פעולה בעזה תדחוק את ארגוני הטרור, אחרת לא רק תושבי אשקלון צריכים להיות מודאגים אלא כל תושבי המדינה".

(צילום וידאו: שי מכלוף, עריכה: רביד גולדשטיין)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully