וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבקשה להוצאת צווי המניעה - ביזיון"

שולמית אביצור וספי קרופסקי

27.12.2007 / 14:01

ראש הסגל הבכיר צבי הכהן אמר כי שביתת המרצים "כלכלית וחוקית ויש לה את כל ההצדקות". המרצים יגישו תגובתם לבקשת הצווים ביום ראשון

"עצם הבקשה של ועד ראשי האוניברסיטאות שנקבל צווי מניעה זה דבר חסר תקדים וראוי לגינוי. לא היה כדבר הזה לא בארץ ולא בעולם". כך אמר היום (חמישי) ראש הסגל הבכיר, פרופ' צבי הכהן, לפני תחילת הדיון בבית הדין לעבודה. הדיון יערך לבקשתם של ראשי האוניברסיטאות שדורשים הוצאת צווי מניעה למרצים השובתים.

בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף פרופ' הכהן כי "ראשי האוניברסיטאות מתבזים פעמיים. פעם אחת כשביקשו את צווי המניעה, ופעם שנייה כשבית הדין ידחה את בקשתם. זו שביתה כלכלית וחוקית ויש לה את כל ההצדקות". נשיא בית הדין לעבודה סטיב אדלר, הורה למרצים להגיש את תגובתם לבקשת הצווים עד יום ראשון.

ראשי האוניברסיטאות מבקשים להוציא את צווי המניעה בטענה שהשביתה פוגעת באופן ישיר בכ-100 אלף סטודנטים, וגורמת נזק מצטבר להשכלה הגבוהה הציבורית, בהשוואה לפרטית.

הסטודנטים חסמו את הקמפוס

בתוך כך, כ-200 סטודנטים ומרצים הגיעו הבוקר (חמישי) לקמפוס אוניברסיטת בן גוריון, וחסמו את השערים הראשיים לבנייני האוניברסיטה, במחאה על מצב המשא ומתן עם הסגל הבכיר השובת. ההפגנה היום היא המשכה של הפגנה שהתקיימה במקום אתמול, במהלכה נעצרו חמישה סטודנטים ואחד נפצע.

"בגלל האלימות כלפינו בהפגנה אתמול והפחד מהסלמה מיתנו את הסטודנטים וביקשנו שההפגנה תהיה רגועה", אמר יואב פקטה, סטודנט פעיל במאבק, לוואלה! חדשות. הוא דיווח כי למקום הגיעו צוותי כוננות של יס"מ וניידות משטרה רבות. "לא נפסיק את גל המחאה עד שנקבל מהממשלה תשובות ברורות על עתיד ההשכלה הגבוהה", הוסיף.

לאחר כשלוש שעות הסתיימה ההפגנה, ושערי האוניברסיטה נפתחו. לדברי דוברות האוניברסיטה, שיעורי הסגל הזוטר חזרו להתקיים כסדרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully