וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד: מטח הקסאמים - רק תגובה ראשונה

אביטל שוסהיים, ניר יהב ויהושע בריינר

12.12.2007 / 11:00

כ-15 רקטות נורו הבוקר לעבר הנגב המערבי. בשדרות 3 פצועות ו-3 נפגעי חרדה. הג'יהאד האיסלמי: לא נפסיק להפגיז ערים בישראל

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, "פלוגות אל-קודס", נטלו אחריות על ירי מטח הרקטות על שדרות הבוקר. דובר הזרוע הצבאית, אבו חמזה, הזהיר את ישראל לבל תיכנס לרצועת עזה. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "רמתאן" אמר כי ישראל תעמוד בפני מאבק מר. "ההפגזה היום היא התגובה הראשונית להריגת שבעה מפעילי הג'יהאד האיסלמי אתמול ברצועת עזה", הוסיף.

אבו חמזה מסר כי "פלוגות אל-קודס" ימשיכו להפציץ את הערים הישראליות אם צה"ל ימשיך לפלוש לעזה ולחסל פעילים פלסטינים. "יש לפעילינו רצון ונחישות, לצד נשק קל", אמר.

הבוקר (רביעי) נורו 15 רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי, עשר מהן כוונו לעבר שדרות. כתוצאה מרקטה שנפלה בצפון העיר נפצעה קל ילדה כבת 12 מרסיס ברגל, שתיים נוספות סובלות מצלצולים באזניים ושתיים הוגדרו נפגעות חרדה. הפצועות פונו לבית החולים ברזילי ונפגעות החרדה למרכז לנפגעי חירום. רקטה נוספת נפלה במרכז העיר. במקום היו שתי נפגעות חרדה, צוות של מד"א הגיש להן טיפול רפואי אך הן סרבו להתפנות לבית החולים להמשך טיפול. כחמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים, דרומית לשדרות ובין שני יישובים במועצת שער הנגב. שני היישובים אינם ממוגנים כלל מפני ירי קסאמים.

דובר המחוז הדרומי של מד"א שי אלזמי מסר לוואלה! חדשות, כי בעקבות המטח הועלתה רמת הכוננות של הארגון בעיר שדרות לדרגה ג', הרמה הגבוהה ביותר, ואילו הרמה ביישובי עוטף עזה נקבעה לדרגה ב'.

לא צפוי מבצע צבאי ברצועה

צה"ל אינו צפוי לפתוח במבצע צבאי בתוך הרצועה, עד שתתקבל החלטה בנושא של הדרג המדיני. צה"ל ימשיך בפעולות נקודתיות בעיקר בצפון הרצועה, דוגמת הפעולה שביצע אתמול, לצורך הרחקת מחבלים מגדר המערכת למרחק של לפחות שני קילומטרים. "הפעילות שלנו היא אך ורק הגנתית", מסר גורם צבאי לוואלה! חדשות, "כדי למנוע את התקרבותלגדר של ארגוני הטרור שמטרתם שיגור טילים, חטיפות ופעולות טרור אחרות".

אמש טענה המדינה בבג"ץ, כי אין חוק המחייב אותה למגן את בתי בשדרות מפני רקטות קסאם. בתשובה לעתירה שהגישו 30 מתושבי העיר, שדרשו למגן את הבתים העיר, טענה המדינה כי לסוגיית המיגון השלכות על תדמיתה של ישראל ועל יכולת ההרתעה שלה. בתשובה נכתב כי "גם אם תחליט הממשלה שלא למגן את הבתים בשדרות, זו סוגיה שנוגעת לנושאים שמחוץ לשיפוטו של בית המשפט". הבוקר יתקיים דיון נוסף בבג"ץ בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully