וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: הדרך להשבת החטופים עוד ארוכה

16.10.2007 / 10:48

לדברי רה"מ, העסקה אמש היא חלק ממו"מ להשבת גולדווסר ורגב. על חיזבאללה: אויבנו מנסים להעלות המחיר עבור מידע - מדובר בסחר מכוער וציני ברגשות ורגישות

"אמש עברנו שלב מסויים בתהליך, אך לצערי הדרך להשבתם של החטופים עדיין ארוכה". כך אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט הבוקר (שלישי) בכנס קליטה באשדוד. "נאמר לנו שחיזבאללה מחזיק בגבריאל דוויט", סיפר רה"מ, "נוצרה הזדמנות להחזירו כחלק ממו"מ להשבת החטופים אלדד רגב ואהוד גולדווסר. אמש, עם זיהוי הגופה, נפתרה תעלומה בת שלוש השנים. סימני השאלה הפכו לסימני קריאה. זו רמת המחוייבות שמפגינה ישראל כלפי אזרחיה".

אולמרט התייחס למו"מ עם חיזבאללה, "במשך שנים מנסים אוייבנו להעלות את המחיר עבור מידע, והשבת אסירים. מדובר בסחר מכוער וציני ברגשות וברגישות. לעיתים אין ברירה אלא לשלם מחירים כואבים. המהלך שהושלם אמש בוצע באופן מאוזן, וכלל מחיר שאנו רשאים לשאת בו".

לדבריו, "אין כמעט יום שחולף, בו נושא החטופים בדרום ובצפון נפקד מסדר יומי. אני משתדל לעדכן את המשפחות בנושאים אלה. אזרחים שואלים מתי ישובו הבנים, יש כאלה ששואלים זאת בעמקי ליבם, יש כאלה ששואלים זאת בקול ויש כאלה שעושים זאת בראש חוצות. הצוהר הצר בנושא רגיש זה שנפתח אמש, אך לרגע לעיני הציבור, מוכיח שוב שאין רגע בו מדינה ישראל מרפה מהניסיון לדעת מה עלה בגורל בניה ולהשיב אותם למשפחותיהם".

אולמרט הודה לכל המעורבים במו"מ והדגיש, כי "בעזרת השם, נוכל לסייע לנו לפתור את התעלומות שקשורת בבנים החטופים, מאז מלחמת לבנון הראשונה ועד היום. אין יום שעובר, בו לא נעשים מאמצים, חלקם חובקי עולם בעניין זה. אמש עברנו שלב מסויים בתהליך, אך לצערי הדרך להשבתם ושל גלעד בדרום עדיין ארוכה".

"ליבי ליבי עם משפחות החטופים ומשפחת רון ארד, שהיום אנו מציינים 21 שנה לנפילתו בשבי. אלו משפחות שמגלות כושר עמידה ואיפוק מעורר הערצה בחכותם לשוב הבנים. דיברתי איתן אמש, וחיזקתי את ידיהם. אנו לא נפסיק לרגע מהמאמצים להשיבם, כמו יתר חיילינו הנעדרים, עד האחרון שבהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully