וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאדיחת המאה בחיפה: באדיר שותף שלא כחוק, ניצחון טכני להאקה

2.8.2001 / 19:40

לטענת מכבי חיפה, הודיעה לה ההתאחדות כי הרחקתו של באדיר היא ל-2 משחקים בלבד, ולכן שותף השחקן בטעות במשחק הבית מול הפינים. אופ"א כנראה תפסוק כי האקה היא שתשחק מול ליברפול

תומר שי

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, אישר לפני זמן קצר, כי אלופת ישראל ספגה הפסד טכני במשחק הביתי מול האקה וליאקוסקי (2:0) ולפיכך כנראה לא תעלה לשלב הבא במוקדמות ליגת האלופות נגד ליברפול. במשחק הראשון בחוץ ניצחה חיפה כזכור 0:1, ולפיכך תוצאת ההפסד הטכני קובעת כי האקה ניצחה בסיכום המפגשים.

בתוכניתו של אליעזר לחנה ברדיו 103, אמר שחר כי שיתופו של ואליד באדיר במשחק היה בניגוד לתקנון בשל הרחקה במשחק הקבוצה בעונה שעברה מול ויטסה ארנהיים. ההשעייה של באדיר היתה לשלושה משחקים, ולא לשניים, כפי שסברו תחילה בחיפה. "זו סיטואציה מאוד לא נעימה. עבדנו מאוד קשה עד שהגענו לאן שהגענו. ברור שהיתה טעות והדברים נעשו בתום לב", אמר שחר בתוכנית, "לא שיתפנו את באדיר במשחק הראשון נגד האקה והיינו מוותרים עליו גם אתמול אם היינו יודעים שהוא לא רשאי ליטול חלק במשחק. על פי מכתב שהעבירה לנו ההתאחדות, הבאנו שבאדיר היה יכול לשחק. אף פעם לא נתקלתי בסיטואציה כזו ואני לא יודע אם היו מקרים כאלה בעבר. בכל מקרה, זו סיטואציה מאוד לא נעימה".

אופ"א שלחה היום למכבי חיפה מכתב, בו נאמר כי באדיר שותף שלא כחוק. אי ההבנה נבעה, כנראה, מכך שההתאחדות לכדורגל הודיעה לקבוצה כי באדיר מורחק לשני משחקים בלבד.

מחר יתקיים באופ"א דיון בו יוכרע סופית מי תעלה לשלב הבא במוקדמות. עד השעה 10 בבוקר יגיש יעקב שחר, בשם הקבוצה, ערעור למשרדי אופ"א בנושא. הערעור יסתמך על המסמכים שנמצאים בידי הקבוצה ומצביעים על כך שההרחקה היתה לשני משחקים בלבד. באדיר כבר ריצה הרחקה משני משחקים: משחק גומלין מול ויטסה אשתקד והמשחק הראשון בפינלנד מול האקה. בליברפול כבר התקבל מכתב מאופ"א, המורה לקבוצה לעצור את הכנותיה לנסיעה לישראל עד ההכרעה הסופית וממנו משתמע כי הקבוצה האנגלית תשחק בשלב הבא מול אלופת פינלנד.

מאמן מכבי חיפה, אברהם גרנט, עודכן על ההתפתחויות המפתיעות כשכבר היה על מטוס לליברפול על מנת לחזות באימון הקבוצה, לקראת המפגש שאמור היה להתקיים בשבוע הבא. גרנט ימשיך בכל מקרה בעבודתו, בתקווה שהערעור של חיפה יתקבל והמפגש מול האנגלים בכל זאת יתקיים.

דוברת מכבי חיפה, נירה אלון, מסרה לוואלה! ספורט כי אכן באדיר שותף שלא כדין וכי בקבוצה מנסחים כרגע את תגובתם ושוקלים צעדיהם.

אם אכן תודח חיפה מהמשך משחקי ליגת האלופות, תהיה זו מכה קשה לא רק מקצועית אלא גם ובעיקר כלכלית, במיוחד לאור ההשקעה בחיזוק הקבוצה העונה, שיועד בעיקר לזירה האירופית. הקבוצה עלולה להפסיד את ההכנסות להן ציפתה ממכירות כרטיסים, זכויות שידור ונותני חסויות, בנוסף להכנסה הגדולה במקרה שחיפה היתה מפתיעה את ליברפול ועולה לליגת האלופות. הנזק המיידי מההפסד הטכני יגיע לכ-6.5 מיליון שקלים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully