וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הפיגוע היה אמור להתבצע תוך ימים

11.8.2006 / 7:18

גורמי ביטחון מעריכים כי הפיגוע שנמנע אתמול, היה מתוכנן להתבצע בו זמנית ב-10 מטוסים בעודם באוויר, בימים הקרובים

בכירים במערכת הביטחון הבריטית טוענים כי האנשים שנעצרו אתמול, בחשד שתכננו לבצע פיגוע אווירי, תכננו לעשות זאת ככל הנראה בימים הקרובים.

ה"טבח ההמוני בהיקף שלא יתואר", כפי שתאר אותו אחד מבכירי המשטרה בלונדון, שנמנע אתמול, תוכנן להתבצע בו זמנית בעשרה מטוסים היוצאים מבריטניה בעודם באוויר, באמצעות חומרי נפץ נוזליים.

24 חשודים נעצרו אתמול, וכוחות הביטחון הבריטיים מחפשים אחר עוד 5 עד 10 חשודים. בעקבות חשיפת הפרשה, לא מורשים נוסעים מבריטניה ואליה לעלות למטוס עם כבודת יד, או עם כל סוג של חומרים נוזליים. הנוסעים יורשו לעלות למטוס עם תיקים שקופים, ובהם רק מסמכים.

"התכנית הייתה לבצע פיגוע התאבדות בו זמנית על גבי המטוסים", אמר ראש המחלקה לבטחון פנים בארה"ב מייקל שרטוף, וציין עוד כי ייתכן וארגון [[אל-קאעדה]] היה מעורב בתכנון, אם כי מוקדם מדי להסיק מסקנות חד משמעיות.

ארה"ב העלתה את רמת הכוננות שלה בעקבות חשיפת ניסיון הפיגוע. בבריטניה הועלתה רמת הכוננות ל"חמורה" או "אדומה", שהיא הרמה הגבוהה ביותר, שמשמעה צפי לפיגוע מיידי. נמל התעופה הית'רו בלונדון היה סגור אתמול למשך שעות רבות, ומדינות רבות ביטלו את טיסותיהן ללונדון וממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully