וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין צה"ל לפלסטינים בצומת נצרים

19.5.2000 / 16:59

הרמטכ"ל אמר היום כי מטוסי קרב עמדו השבוע בכוננות לפתוח באש על המפגינים הפלסטינים



הפגנות הפלסטינים בצומת נצרים התלהטו לקראת ערב כאשר אש חיה נורתה מקרב ההמון לעבר חיילי צה"ל. החיילים השיבו אש לעבר מקורות הירי ועתה מנסים לברר אם היו אלה מפגינים שפתחו באש או השוטרים הפלסטינים.
עשרות מפגינים החלו לחסום את הצומת אחר הצהריים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילי צה"ל. 10 מפגינים פלסטינים נפגעו מירי כדורי גומי של צה"ל. צה"ל הזהיר את המשטרה הפלסטינית כי אם לא תרסן את המפגינים - יפעיל נגמ"שים.

בתוך כך נמשכות המהומות ברחבי השטחים. בטול כרם הפגינו מאות פלסטינים וכוחות צה"ל ירו עליהם כדורי גומי. בבית לחם חסמה המשטרה הפלסטינית עשרות מפגינים. גם בג'נין צועדים מאות מפגינים ויורים זיקוקין באוויר. בשכם זורקים מתפרעים אבנים לעבר כוחות הבטחון. מוקדם יותר יידו עשרות פלסטינים אבנים במרכז חברון, אולם עתה שורר שקט בעיר. חייל צה"ל נפגע מפגיעת אבן בהפגנה ליד אריאל.

הרמטכ"ל שאול מופז אמר היום כי במהלך ההתפרעויות בשטחים השבוע עמדו מטוסי קרב של צה"ל בכוננות, וכי אלמלא משא ומתן בין צה"ל למשטרה הפלסטינית - היו פותחים באש על המפגינים. מופז אמר כי "הנסיון לבחון אותנו לא צלח".

"מועדון האסיר הפלסטיני" קורא היום בכרוז שהוא מפרסם להמשיך בהפגנות לאורך סוף השבוע, שיכונו "ימי זעם". בכרוז, הרביעי שפורסם השבוע, נכתב כי המפגינים מביעים את זעמם בעקבות סירובה של ישראל לשחרר אסירים פלסטינים נוספים, ובעקבות איומו של תת אלוף שלמה אורן לתקוף את המפקדה של יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, ברמאללה, כפי שפרסם אתמול עיתון ה"ניו יורק פוסט". אורן הכחיש את הדברים. כמו כן קורא הכרוז לא להשתמש בנשק חם בהפגנות.

ברק: לא נמסור את אבו דיס עד שהרשות הפלסטינית לא תרגיע את השטחים

ראש הממשלה אהוד ברק אמר היום כי אבו דיס תעבור לידי הרשות הפלסטינית רק לאחר שישראל תיווכח כי הרשות נוקטת בצעדים הדרושים בעקבות אירועי הימים האחרונים בשטחים.
ברק אמר את הדברים בעת סיורו במפקדת אוגדת איו"ש.

בתוך כך, הודיע אתמול ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת כי הפלסטינים מפסיקים את המו"מ עם ישראל עד לשחרור נוסף של אסירים פלסטינים. המו"מ המוגדר כחשאי, הנערך בשטוקהולם בין השר שלמה בן עמי לאבו עלא, ימשך כרגיל. ישראל הבטיחה לרשות הפלסטינית להקים ועדת בדיקה משותפת לנושא האסירים הביטחוניים. הרשות דורשת לשחרר 230 אסירים, אולם גורמים מדיניים טוענים כי הדרישה "לא מציאותית", ואינה עומדת בקריטריונים שנקבעו לשחרור מחבלים שפגעו ביהודים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully