וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מציינים את יום המאבק בהומופוביה

17.5.2006 / 11:40

בתאריך זה הוצאה ההומוסקסואליות מרשימת מחלות הנפש של ארגון הבריאות העולמי. ארגוני הגאים שילבו כוחות ופועלים ברחבי הארץ

היום מצוין ברחבי העולם יום המאבק הבינלאומי בהומופוביה. אמנם [[מצעד הגאווה]] יתקיים רק בסוף הקיץ, אך היום, שלושה חודשים לפני, מצוין היום למאבק ב[[הומופוביה]]. תאריך זה מציין את היום בו הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת מחלות הנפש של ארגון הבריאות העולמי.

הומופוביה הוא השם שניתן לתופעה של שנאת הומוסקסואלים וסלידה מהם. הומופוביה כיום היא ביטוי של שנאה עזה ואף אלימות כלפי הומוסקסואלים, גם כשהם אינם מקיימים אורח חיים הומוסקסואלי. כמו כן הימנעות ורתיעה ממראות ומעשים שעלולים להזכיר התנהגות הומוסקסואלית, כגון חיבוק או נשיקה בין גברים וכיוצא באלה.

דובר אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטראנסג'נדרס בישראל, שי דויטש, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי פעילות לציון יום המאבק הבינלאומי בהומופוביה מתקיימת בכל רחבי הארץ, וכי כל הארגונים התאגדו ופועלים יחד. בין היתר מקיימים פעילי האגודה משמרת מחאה בירושלים ומחתימים עצומה שתועבר לשרת החינוך, יולי תמיר, במטרה להכניס תכנים נגד הומופוביה, ותכנים לחברה ליברלית ושיוויונית לתוכנית הלימודים. המטרה של היום בעולם זה להעלות את המודעות לתופעה, שקיימת. לדבריו, נוצרה אשלייה שהקהילה פה במצב טוב, אבל זה לא נכון, זה לא שאין פה הומופוביה. "כאגודה אנחנו נתקלים במקרים של הומופוביה בכל מקום, וזה מצב שחייב להשתנות".

במסגרת הפעילות יתקיים בבאר שבע דיון פתוח בנושא עם קבוצת סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון. בחיפה מחלק פורום חיפאי סרטים לבנים, המסמלים את היום. אירוע נוסף יתקיים בתל אביב, ויעסוק בנושא טרנסופוביה. דובר האגודה אמר כי בעקבות אירועי טרנסופוביה שהתרחשו בתקופה האחרונה, בינהם ניתן למנות את רצח ירדנה מארש, ומקרה נוסף, בו שפכו חומצה לעיניים של טרנסג'נדרית בתל ברוך. אין אומדן מדויק של קהילת הטרסנג'נדרים, אך קבוצה זאת היא המוקצת ביותר.

מוקד יעוץ: "יש עם מי לדבר" 03-6205591
המטה למאבק באלימות: 052-3563147 (מוקד פתוח 24 שעות ביממה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully