וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני הגיש את התפטרותו לנשיא איטליה

2.5.2006 / 17:20

ראש הממשלה האיטלקי התפטר היום לאחר ישיבת קבינט. צעד זה סולל את הדרך לראש הממשלה הנבחר, רומנו פרודי לכונן ממשלה חדשה

מנהיג גוש הימין-מרכז ב[[איטליה]], [[סילביו ברלוסקוני]], שהפסיד בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר, מסר אחר הצהריים את התפטרותו לנשיא, קרלו אצליו צ'אמפי. צ'אמפי עצמו מסיים את תפקידו החודש ורוצה שמחליפו ישב בראש הממשלה החדשה, ולכן צפוי לבקש מברלוסקוני להישאר בראשות הממשלה לתקופה קצרה נוספת. אבל, הוא נמצא תחת לחץ גדול למנות את פרודי כבר השבוע.

ברלוסקוני ערך היום ישיבת קבינט אחת אחרונה, ולאחריה הלך למעונו הרשמי של הנשיא כדי למסור את הודעתו. כעת נפתחה הדרך לפרודי, שניצח את ברלוסקוני בהפרש זעום, להתחיל ולהרכיב קואליציית שמאל-מרכז.

פרודי אמר כי הוא מקווה שרשימת השרים תהיה בכיסו מתי שהנשיא יתקשר אליו. כעת הכל תלוי בנשיא, שיחליט האם להאיץ את השינוי בממשל ברומא, כך מדווח כתב ה-BBC.

ברלוסקוני כיהן כראש ממשלה במשך חמש שנים, הזמן הארוך ביותר בו ראש ממשלה איטלקי נשאר בתפקיד מאז מלחמת העולם השנייה. אבל, בתקופה האחרונה חלה ירידה בפופולריות שלו בשל חוסר יציבות כלכלית וגירעון העובר את המקסימום המאושר ע"י [[האיחוד האירופי]] בשנתיים האחרונות.

פרודי אמר כי יבדוק מחדש את התקציב הממשלתי, ישפר את מנגנון איסוף המיסים ויחזיר את מס הירושה לעשירי המדינה. גוש השמאל-מרכז בהנהגתו קיבל רוב נוח בבית התחתון בפרלמנט, אך רוב זעום בבית העליון.

ברלוסקוני המודח אמר, כי יוביל אופוזיציה חזקה לממשלה החדשה. "אנו יושבים בפרלמנט כדי להוות אופוזיציה מאוד קשה", אמר.

ובינתיים, קרב פוליטי נוסף מכה במלוא עצמתו בפרלמנט האיטלקי, באשר למי יהיה נשיא המדינה בשבע השנים הבאות. הנשיא האיטלקי אמנם משמש כדמות סמלית בעיקר, אך נושא תפקיד חשוב בניהול שינויי הממשלה בתקופת הבחירות.

על פי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, הימין מציע את ראש הממשלה לשעבר, מסימו ד'אלמה, בעוד שברלוסקוני מעדיף את ג'יאני לטה כמועמד השמאל. הקדנציה של צ'אמפי תסתיים ב-18 במאי, אז הפרלמנט יתכנס כדי לבחור את הנשיא החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully