וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים ו-200 פצועים בתאונת רכבת

21.6.2005 / 22:01

רכבת התנגשה במשאית ליד רבדים. מצב 26 פצועים קשה. נהג המשאית, שנהרג, נחשד כי עבד בפרקי זמן לא סבירים. כתבי אישום מוגשים נגד מנהלי החברה בה עבד. השר שטרית יקים ועדת חקירה

שבעה בני אדם נהרגו וכ-200 נפצעו בהתנגשות בין רכבת למשאית ליד רבדים שבדרום, באזור קרית גת. מצב 26 מהפצועים קשה, 43 בינוני ו-126 קל. בין ההרוגים גם נהג המשאית. גופות ההרוגים הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

הרכבת יצאה מחיפה, נסעה לבאר שבע דרך תל אביב, והתנגשה במשאית בסביבות השעה 17:40. המשאית, שהיתה עמוסה באפר פחם, עלתה על המסילה מדרך עפר ומסיבה לא ברורה נתקעה על הפסים. נהג הרכבת ניסה לבלום ללא הצלחה. כתוצאה מההתנגשות נמחצה המשאית ונפגעו קשה הקטר והקרונות הקדמיים.

שר התחבורה, מאיר שטרית, שהגיע למקום, הודיע על הקמת ועדת חקירה מיוחדת לבדיקת נסיבות התאונה, שבה יהיו חברים נציגי משרד התחבורה, המשטרה ורכבת ישראל. "הארץ" דיווח, כי שטרית שלל את האפשרות שמדובר בפיגוע, ואמר כי נהג המשאית היה יהודי. לדבריו, מדובר באסון הרכבת הקשה ביותר בישראל מאז אסון הבונים. השר סיפר, כי המשאית השתתפה בעבודות סלילת כביש חוצה ישראל.

בערוץ 1 דווח, כי החברה שהעסיקה את נהג המשאית היתה לפני כמה חודשים במוקד חקירה, בחשד להעסקת נהגים במשך פרקי זמן בלתי סבירים ברצף, תוך סיכון תחבורתי. גם הנהג היה אמור להיחקר בפרשה. נגד מנהלי החברה מוגשים בימים אלה כתבי אישום.

פעיל זק"א, ידידיה הלוי, סיפר לגלי צה"ל, כי הרכבת התנגשה במלוא העוצמה במשאית. "הקרון הראשון התפרק לגמרי ועוד קרון אחד נפגע חזק. המשאית עברה בדרך עפר, במקום אין שום תמרור עצור", אמר. ייתכן, שהמשאית לא הצליחה לחצות את המשימה, כיוון שהיתה עמוסה באפר.

בנובמבר 2003 אירעה תאונה דומה של רכבת עם משאית סמוך לרבדים, שבה נהרג נהג המשאית ונהג הקטר נפצע קשה. חקירת בוחני התנועה העלתה אז כי התאונה נגרמה מאי ציות לתמרור עצור של נהג המשאית, שלא הבחין ברכבת.

צה"ל הזניק 15 מסוקים

כוחות גדולים של מד"א, משטרה וצה"ל, בסיוע מסוקים, הגיעו למקום. בגלל תוואי השטח, כוחות ההצלה התעכבו ורק כ-15 דקות לאחר התאונה הגיעו ראשוני החובשים של מד"א.

למקום הוזעקו כ-55 אמבולנסים וכן אנשי יחידת החילוץ של פיקוד העורף. צה"ל הזניק למקום גם 15 מסוקים של חיל האוויר, וכן נציגים של יחידת הכלבנים "עוקץ", במטרה לאתר נפגעים.

בשעות הערב הסתיימו פעולות החילוץ, והנוסעים שלא נפגעו פונו ברכבת חלופית. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, קיים הערכת מצב עם כל כוחות הביטחון וההצלה, והורה לבצע סריקה במרחבים החקלאיים באזור, מחשש שנוסעים ברכבת איבדו את דרכם. זאת, עד לאימות סופי שכל הנוסעים נמצאו או זוהו.

בעקבות התאונה נסגר קטע הרכבת שבין לוד לקרית גת, ובעקבות כך נגרמו שיבושים קשים בתנועת הרכבות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים, ואיחל החלמה מהירה לפצועים.

מספרי החירום

הפצועים פונו לבתי החולים קפלן ברחובות, שיבא בתל השומר, סורוקה בבאר שבע, ברזילי באשקלון, וולפסון בחולון, בלינסון בפתח תקווה, הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים.

המכון המשפטי באבו כביר: 5158666

משטרת מרחב לכיש: 1255111

בית החולים שיבא תל השומר: 1255131

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים: 1255122

בית החולים סורוקה בבאר שבע: 1255177

בית החולים ברזילי באשקלון: 1255171

בית החולים קפלן ברחובות: 1255181

בית החולים אסף הרופא בצריפין: 1255188

משרד הקליטה פתח קו חירום, (שיחת חינם), שמספרו: 12-550-81010
בקו יימסר מידע בשפות רוסית, אמהרית, ספרדית, צרפתית, אנגלית ועברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully