וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות אלימות של המיעוט הערבי באיראן

רויטרס

18.4.2005 / 0:03

גולים איראנים טוענים כי 30 איש נהרגו במהומות, שפרצו ביום ו' במחוז חוזסטן הערבי. טהרן: רק אדם אחד נהרג, השקט הושב לאזור

דיווחים סותרים על מספר ההרוגים בהתנגשויות שאירעו בימים האחרונים בין כוחות הביטחון האיראניים לבין קבוצות של ערבים אזרחי איראן במחוז חוזסטן שבדרום מערב המדינה, על הגבול עם עיראק. קבוצת אופוזיציה איראנית גולה מסרה, כי מספר ההרוגים מגיע ל-30. לפי דיווח משרד הפנים האיראני נהרג אדם אחד בהתנגשויות, שהחלו ביום שישי. משרד הפנים של איראן טוען כי השקט הושב לאזור.

לפי פקידי ממשל, קבוצות של ערבים השתוללו ברחובות, גרמו נזק למכוניות משטרה ופגעו בבנייני ממשלה ובסניפי בנק. זאת, לאחר הפצת מכתב, לפיו מתכוונת הממשלה בטהרן לאלץ את הערבים לעזוב את האזור הזה. לטענת טהרן, מדובר במכתב מזוייף.

"המצב הביטחוני בחוזסטן רגוע ונמצא תחת שליטה", מסר דובר משרד הפנים האיראני. לעומתו, מסר דובר מטעם קבוצה ערבית-איראנית הקוראת למתן עצמאות לחבל חוזסטן הערבי, כי האלימות באזור נמשכת - ומנה שמות של 20 בני-אדם שלטענתו נהרגו בידי הרשויות.

"ההתקוממות נמשכת", אמר שאקר אל-אהוואזי, דובר "החזית העממית הדמוקרטית של ערביי אהוואז", ארגון שבסיסו בלונדון. לטענתו, במהלך האירועים נעצרו למעלה מ-300 מפגינים בעיר אהוואז לבדה. סוכנות "רויטרס" לא הצליחה לאמת את דבריו או את דיווחיו בדבר מספר ההרוגים.

פקידה בבית החולים באהוואז מסרה לרויטרס, כי "שמעה שנהרגו בין 15 ל-20 בני-אדם". היא סירבה למסור פרטים נוספים, וכמוה גם פקידים בגופי הביטחון המקומיים.

התקשורת באיראן ציטטה ביום שבת מפקד בכוחות הביטחון המקומיים, שאמר כי 137 בני-אדם נעצרו במהלך ההפגנות. עוד נמסר, כי נשיא איראן, מוחמד חאתמי, הורה על חקירה ממשלתית מיידית של האירועים החריגים.

הערבים מהווים 3% מאוכלוסיית איראן, ורובם מתגוררים במחוז חוזסטן. באיראן יש קבוצות אתניות רבות: 50% מתושביה הם פרסים, והמחצית השניה מורכבת מאזרים, בלוצ'ים, טורקמנים, כורדים, ערבים ואחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully