וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באו"ם: סבלנות הפלסטינים מוגבלת

רויטרס

24.3.2005 / 0:01

בכיר בוועדה לזכויות אדם של האו"ם, ג'ון דוגארד, קורא לישראל להיענות לדרישת הרשות ולשחרר אסירים, מחשש שהטרור יחודש

הדווח המיוחד של הוועדה לזכויות האדם של האו"ם, ג'ון דוגארד, קרא אתמול לישראל לנקוט צעדים אמיצים לקראת השלום, באמצעות שחרור אסירים בהתאם לדרישת הפלסטינים. דוגארד, פרופסור למשפטים מדרום אפריקה, קרא עוד לישראל להפסיק את בניית ההתנחלויות בגדה. דוגארד, שביקר בישראל וברשות הפלסטינית בחודש שעבר, דיבר עם כתבים בז'נבה, יום לאחר שנאם בפני הוועדה.

דוגארד ציין, כי הוא מזהה "צעדים חשובים בכיוון הנכון" מצד ישראל, הכוללים שחרור של 500 אסירים פלסטינים, ותוכנית ההתנתקות מרצועת עזה. אולם, לדבריו, על ישראל לבצע צעדים חריפים יותר, כדי למלא את תביעות הפלסטינים לשחרר 7,000 אסירים. בנאומו שלשום אמר, כי מדובר בצעדים שנקטו בעבר חברות בעת שהיו בתקופות מעבר, ששחררו אסירים לקראת שלום עתידי. הוא הוסיף, כי גם במדינתו דרום אפריקה, הסכים שלטון האפרטהייד לשחרור מסיבי של אסירים פוליטיים, כ"מחיר לשלום".

"ההתנחלויות בגדה ממשיכות להתרחב במספר ובגודל", אמר דוגארד, "אני מאמין שהן מכשול גדול בתהליך השלום. הזמן מוגבל וישראל צריכה לטפל בעניין ההתנחלויות". הוא הוסיף, כי סבלנות הפלסטינים "אינה בלתי מוגבלת". לדבריו, "אם ישראל לא תטפל בכמה מהנושאים המרכזיים, סבלנות הפלסטינים תיגמר, והחמושים יחדשו את פעילותם ויאיימו שוב על ביטחון ישראל". בנוסף, קרא דוגארד לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל, כדי שתפרק את גדר ההפרדה.

הסנטור האמריקאי לשעבר, רודי בושוויץ, העומד בראש המשלחת האמריקאית לוועדה, קרא לפלסטינים ליצור אווירה "חופשיה מאיום הטרור", ולישראל להקפיא את בניית ההתנחלויות. הוא גם מתח ביקורת על חד צדדיותן של ההחלטות האנטי ישראליות המתקבלות כל שנה, וטען כי הן מערערות את אמינות האו"ם. ההצבעה על הצעת ההחלטה שהגישה לוב בשם מדינות ערב, ושתוקפת את ישראל, צפויה להתקיים בתום סבב הדיונים שיימשך שישה שבועות, ויסתיים ב-22 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully