וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 22 פעילי איסלאם נהרגו בכלא במנילה

15.3.2005 / 10:38

המשטרה פרצה לכלא בבירת הפיליפינים, לאחר שקיצונים מוסלמים מארגון אבו סייף חטפו נשק מסוהרים והחזיקו בבני ערובה. דובר הנשיאה: הם קיבלו מה שמגיע להם

לפחות 22 אסירים נהרגו היום בפשיטה משטרתית על כלא במנילה, בירת הפיליפינים, לאחר שקיצונים איסלאמים מארגון אבו סייף הכלואים במקום השתלטו עליו ולקחו בני ערובה. שישה שוטרים נפצעו במהלך הפשיטה.

כמה מהאסירים הצליחו אתמול לחטוף כלי נשק השייכים לסוהרים והשתלטו על הכלא. במהלך המאבק נהרגו שני אנשי ארגון אבו סייף ולפחות שלושה סוהרים.

כוחות הביטחון של הפיליפינים הגיעו למקום וניהלו משא ומתן עם הקיצונים, במהלכו קראו להם להניח את נשקם. לבסוף ניתנה לקיצונים ארכה של 15 דקות להיכנע, ולאחר מכן פרצו הכוחות לכלא תוך ירי גז מדמיע ואש צלפים. המשטרה מצאה במקום שמונה אקדחים ושני רימונים שלא התפוצצו.

שר הפנים של הפיליפינים, אנג'לו ראייס, אמר כי ארבעה מנהיגים של ארגון אבו סייף, הקשור לאל-קאעדה, נהרגו במהלך פעולת המשטרה, ביניהם שניים שניסו להימלט מהמקום אתמול. במהלך ניסיון הבריחה נהרגו חמישה אסירים.

"הטרוריסטים קיבלו את מה שמגיע להם", אמר דוברה של הנשיאה, גלוריה ארויו, "הם קיבלו את כל ההזדמנויות להיכנע בשלום. אנו מקווים שלא תהיה תגובה אלימה מצד אחינו המוסלמים כי הם יודעים מה קרה שם".

אבו סלימאן, מנהיג ארגון אבו סייף, איים בתגובה על ממשלת הפיליפינים כי אנשיו יביאו "את המלחמה ישר אל פתח בתיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully