וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אנטנות צה"ל גרמו מקרי סרטן בנען

15.2.2005 / 18:30

חדשות HOT: תושבי הקיבוץ טוענים כי מתקן צה"ל גרם ל-56 מקרי סרטן. היום הסכים שר הביטחון, מופז, לבדיקת מומחה המוסכם על שני הצדדים

בקיבוץ נען, מדרום מזרח לרחובות, 56 חולי סרטן. כתבת חדשות HOT דיווחה היום על טענות של התושבים, כי אחוז החולים הגבוה נובע מסמיכות הקיבוץ למתקן של צה"ל ובו מספר גדול של אנטנות גדולות.

המתקן, הנמצא בין נען ליישוב סתריה, הוקם על ידי צה"ל בשנות ה-70, ומאז חוששים התושבים כי הקרינה הנפלטת מהאנטנות עלולה לסכן את חייהם. בתגובה לפניות חוזרות ונשנות שלהם לצה"ל, נמסר כי "על פי הבדיקות אין חריגות במתקן, ואין כל בעיה".

מספר החולים הבלתי סביר ביישובים הנמצאים בסמוך למתקן - בקיבוץ נען לבד ישנם 56 חולי סרטן, רובם הגדול מתחת לגיל 40 - הביא את התושבים לזמן מומחה מטעמם, על מנת לבדוק את נתוני הקרינה מן המתקן. לטענתם בדיקתו חשפה רמת קרינה החורגת פי 50 עד 100 מעל תקן המשרד לאיכות הסביבה.

בימים אלה נבנית קריית חינוך גדולה בין נען לסתריה, העתידה לאכלס מאות תלמידים. הקרייה תהיה ממוקמת בקרבה רבה ביותר לאתר של צה"ל. כתבת חדשות הוט, מרב צוראל, מדווחת כי רבים מהתושבים מסרבים לשלוח את ילדיהם לקרייה החדשה. בית הספר החלופי אגב, נמצא במרחק של לפחות חצי שעת נסיעה.

היום שמע שר הביטחון, שאול מופז, את טענות נציגי התושבים בעת פגישה עם ראש מועצת גזר, פטר וייס. בפגישה הוחלט על מינוי מומחה מוסכם על שני הצדדים: פרופ' אליהו ריכטר, ראש מחלקת בריאות הציבור באוניברסיטה העברית. מופז הבטיח, כי אם תימצא בבדיקה חריגה, ויוכח קשר בינה לבין החולים, הוא יטפל בתיקון המעוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully