וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אגד לא העלה מאבטח בשל מוצאו האתיופי

12.1.2005 / 14:54

אבי צגאי, מאבטח באוניברסיטה העברית, ביקש לעלות לאוטובוס לעריכת סריקה שגרתית. הנהג צעק לעברו: "כושי, מי עשה אותך מאבטח?". שרנסקי פנה לשטרית בבקשה לשלול את רשיונו

נהג "אגד" סרב להעלות לאוטובוס מאבטח של האוניברסיטה העברית שביקש לסרוק את האוטובוס לפני שייכנס לאוניברסיטה, מאחר והמאבטח הוא ממוצא אתיופי, כך דווח הבוקר (רביעי) ב"ידיעות אחרונות".

אתמול, סמוך לשעה עשר וחצי בבוקר, אבי צגאי, מאבטח בקמפוס הר הצופים, עצר את אוטובוס "אגד" בקו 30, בטרם נכנס למתחם האוניברסיטה. צגאי ביקש מהנהג לפתוח את דלת האוטובוס לצורך בדיקה שגרתית, אך הנהג סרב להכניסו פנימה וצעק לו, "כושי, מי עשה אותך מאבטח? אני לא פותח לכושים את הדלת. תיכנס מהחלון. אתה אפס, מי שם אותך כאן".

"הייתי בהלם", סיפר צגאי לכתב "ידיעות אחרונות", "הוא נופף בידיים ואיים להרביץ לי. הזעקתי את איש האבטחה, אבל הוא לא רצה לפתוח את הדלת. בינתיים, הנוסעים התעצבנו, אז הוא פתח עבורם את הדלת והם הלכו ברגל לאוניברסיטה".

"אני לא מאמין שהוא אמר את זה", הוסיף צגאי, "שירתתי בצבא בגולני, אני חלק מהמדינה הזו. באתי לבדוק את האוטובוס כדי להגן ולשמור על הנהג הזה ועל הנוסעים. זה המקצוע שלי, והוא התנהג אלי בצורה גזענית. אני לא פחות טוב מהאחרים. אני שומר עליו ועל הנוסעים. אני לא מתכוון לשתוק על כך ואגיש נגדו תביעה".

ב"אגד" הודו אתמול, כי הנהג אכן אמר את הדברים במהלך ויכוח עם המאבטח. דובר "אגד", רון רטנר, מסר כי המאבטח עצר את האוטובוס במקום מרוחק מעמדת הבדיקה, ובעקבות זאת התפתח ויכוח ביניהם שבמהלכו אמר הנהג מילים בעלות אופי גזעני. עם זאת ב"אגד" אומרים שמאוחר יותר הנהג התנצל בפני המאבטח.

"הנהג יוזמן לבירור, ואם נצטרך, נשפוט אותו בחומרה. אין מקום לחוסר איפוק על רקע אתני כפי שהפגין הנהג. יש לנו נהגים ונוסעים אתיופים רבים, ואנחנו מקבלים אותם בברכה", נמסר מ"אגד".

השר לענייני תפוצות, נתן שרנסקי, פנה בעקבות פרסום הידיעה לשר התחבורה, מאיר שטרית, בבקשה להעביר את הנהג מתפקידו ולשלול את רשיונו לנהיגה ברכב ציבורי. שרנסקי אמר, כי "התבטאות גזענית אמורה לזעזע את אמות הסיפים ואסור לעבור עליה לסדר היום. רק העברתו מתפקידו תבהיר לציבור שיש גבולות אותם אין לחצות בשום ויכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully