וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: שיבחתי ההתנקשות מקצועית בלבד

2.12.2004 / 19:08

סגן הרמטכ"ל הסביר בתצהיר לעליון את השבחים שחלק למבצעי ההתנקשות בבכיר החמאס. הבהיר: לא הייתי מאשר הפעולה לו צפיתי הרג 16 האזרחים

סגן הרמטכ"ל, האלוף דן חלוץ, הסביר היום בתצהיר שהעביר לבג"ץ את דבריו לגבי הפצצת הבית בו שהה בכיר החמאס, סלאח שחאדה. פעולה בו נהרגו 16 אזרחים, בהם ילדים. חלוץ אומר בתצהיר, כי לא רק שהוא רואה עצמו ערכי ומוסרי אלא כאדם שבאישיותו מוטבעים הערכים והמוסר של צה"ל לדורותיו, שעליהם התחנך ואותם העביר לפקודיו.

בקול ישראל דווח, כי בית המשפט העליון הורה לפני שבועיים לסגן הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, להעביר את התצהיר, זאת בעקבות דברים שצוטט כאומר בראיון לתקשורת לגבי תפקוד הטייסים שהפציצו את בית שחאדה. הוא אמר שהטייסים ביצעו פעולה מעולה - "תישנו טוב בלילה, אני אשן טוב".

לפי חלוץ, דבריו בכתבה הוצאו מהקשרם והוא ציין כי אם הובנו הדברים כאילו התכוון לומר שליבו גס לגבי פגיעה בחפים מפשע - הרי שאין לדבר שחר. "האמירות הללו נאמרו בהקשר של מתן גיבוי המפקד לפקודיו, שהוא ערך בפני עצמו". הוא הסביר כי נתן את הגיבוי בתגובה למתקפה התקשורתית המילולית והישירה כלפי צוותי האוויר שהשתתפו במשימה והחליט לעמוד כחיץ, בינם לבין המתלהמים נגדם. עוד הוא מבהיר כי דבריו על הביצוע המעולה היה מן ההיבט המקצועי. לדבריו, לו היה אחד השותפים למבצע יודע שאלו יהיו התוצאות הטרגיות, לא היינו מאפשרים את המבצע.

חלוץ אמר, כי הציבור אינו מודע לכמות המשימות שבוטלו עקב החשש לפגיעה בחפים מפשע.

ישי מנוחין, דובר תנועת "יש גבול" הנמנית עם העותרים, אמר בתגובה: "יש פקודות שאנשים הגונים לא נותנים, וכל ההצדקות וההתחמקות מקבלת אחריות בפני בג"ץ לא תנקה אותם. דן חלוץ הוא שותף לפשע מלחמה ועליו לתת את הדין על כך. אדם המשמש בתפקיד סגן הרמטכ"ל של צה"ל, ראוי שיהיה בעל עמדות מוסריות ואחריות פיקודית וסטנדרדים גבוהים בהרבה מאלה שהפגין חלוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully