וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג 2000 יצא לדרך

איתמר סיידא

3.11.2004 / 0:20

ליצנים, תזמורת וטיסת אל-על לניו יורק חנכו אתמול את טרמינל 3. שר התחבורה: תוך 3 שנים ייפתח בתמנע שדה תעופה בינלאומי, שיחליף את נמל אילת

טרמינל 3 (נתב"ג 2000) פתח אתמול בבוקר את שעריו. את הנוסעים ההמומים בשל הגודל והפאר של הטרמינל קיבלו ליצנים ותזמורת כלי נשיפה בת 3 אנשים. נוסעי טיסת הבכורה של אל על התקבלו בשרוול, לפני העלייה למטוס על ידי תזמורת החברה, עשרות דיילים ומנכ"ל אל על, עמוס שפירא שכירטס את כרטיסי העלייה למטוס.

ביממה הראשונה המריאו ונחתו מהטרמינל החדש כ-100 מטוסים, בהם כ-15 אלף נוסעים. מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, דחה את הביקורות על הטרמינל, ואמר כי "לבקר זה קל, אבל הטרמינל הזה הוא הטוב והמתאים ביותר לצרכי תושבי המדינה והתיירים". אופיר הוסיף, כי הטרמינל נבנה כולו מכספי הרשות: "לא ביקשנו שקל אחד מהאוצר. את כל הכסף אנחנו גייסנו או הוצאנו מהקופה של רש"ת (רשות שדות התעופה)".

למרות גודלו של הטרמינל, לא היו נוסעים שהלכו לאיבוד ודיילי השירות של רש"ת נותרו כמעט מחוסרי עבודה. הנוסעים לא יכלו להסתיר את התפעלותם מהטרמינל. אורנית בורוביץ מנתניה: "אני בשוק. זה ממש אמריקה, השדה הזה כל כך יפה נקי וגדול. זה פשוט מהמם". בעלה יניב הוסיף: "איך שנכנסתי לכאן כבר הרגשתי בחו"ל. זה ממש לא ישראל". מיכל (28) מתל אביב לא ידעה אם לשמוח או לבכות: "הדיוטי מדהים, יפיפה ויש מבחר אדיר אבל זה עושה כל כך חשק לקנות שאני חוששת לסיים כאן את כל התקציב לחו"ל".

גם התיירים מסתבר אהבו את הטרמינל החדש. כך צ'אי מיינג מיפן: "אני ביקרתי בהמון מקומות בעולם ושדה כזה יפה עוד לא ראיתי". לקחנו את מיינג לחנות האלקטרוניקה של סקאל שאמורה להיות מעוצבת כמדרחוב בטוקיו ושאלנו את דעתה. מיינג בצחוק גדול: "רחוב בטוקיו זה ממש לא, אבל החנות מאוד יפה ומסודרת. יש לכמה חנויות גדולות אצלנו מה ללמוד מכם".

שר התחבורה, מאיר שטרית, שהגיע לטרמינל החדש אמר, כי "תוך שלוש שנים ייפתח בתמנע שדה תעופה בינלאומי חדש, שיחליף את נמל אילת". לדברי השר, "בשנה האחרונה ראינו עלייה של כ-30% בתנועת התיירות, אני מקווה שהעלייה תמשיך ונעבור את ה-10 מיליון נוסעים ואז נוכל לגשת לבנייתן של עוד שתי זרועות אליהן יוכלו להתחבר עוד 16 מטוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully