וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ"פ רוקן מחסנית שלמה על גופת בת ה-13

8.10.2004 / 9:23

20 כדורים הוצאו מגופה של אימאן אלהמס, שנהרגה ליד רפיח. עדויות חיילים מהשטח מספרות על מפקד הפלוגה שביצע "וידוא הריגה" בתלמידת ביה"ס

כשהגיעו הדיווחים על 20 קליעים שהוצאו מגופה של אימאן אלהמס בת ה-13, התקשו בצה"ל להסביר אותם. על פי הדיווחים הראשוניים שהגיעו לאחר האירוע, ביום שלישי, עברה הילדה ליד מוצב גירית שברפיח, החיילים חשדו שהיא נשאה מטען חבלה בתיקה, וירו בה 20 קליעים. בתיקה נמצאו רק ספרי לימוד. עיתון "ידיעות אחרונות" מספק היום עדויות מצמררות על מה שהתרחש באותו בוקר.

על פי עדויות של חיילים מהפלוגה המסייעת של גדוד "שקד" של גבעתי, זיהתה תצפית המוצב דמות שנעה במרחק של כ-70 מטר מהמוצב. על פי הפקודות יש לירות בכל דמות חשודה שנכנסת לטווח של 300 מטרים מהמוצב. על פי הדיווחים בקשר נראה היה שמדובר במחבל. החיילים מספרים כי לאחר ביצוע ירי לעבר הדמות החשודה היא החלה לרוץ במהירות ונפלה.

בשלב זה דיווחו חיילי התצפית כי מדובר לדעתם בילדה. חלק מהחיילים אמרו שזיהו שמדובר בילדה עוד לפני שהחלו בירי. לוחם בפלוגה העיד: "אני עמדתי באחת העמדות וראיתי דמות שמניחה תיק ובורחת. לא זיהיתי אותה, רק ראיתי אותה רצה ובורחת. הקפיצו את כל המוצב ואז ראיתי מהעמדה שזו ילדה בת 12 ולא יריתי לעברה. הקפיצו את כל המוצב. מישהו ירה כדור אחד, והיא נפלה".

בשלב הזה, כשבר היה ברור כי הדמות החשודה נפגעה, יצא מהמוצב מ"פ המסייעת יחד עם סגנו ולוחמים נוספים, והתקרב לגוף שהיה שרוע על הקרקע. אחד מהחיילים מתאר את מה שארע אז: "המ"פ יצא עם החפ"ק שלו. הוא הסתער לכיוון שלה לבד. הוא ירה בה שני כדורים, חזר אחורה לחפ"ק, ואז נתן לה צרור באוטומט. כך הסתיים הארוע".

"זה היה הדבר הכי מחליא שראיתי"

"אין שום סיבה הגיונית למה שהוא עשה. לא לירי של שני הכדורים, ובטח שלא לצרור שאחרי. זה הדבר הכי מחליא שראיתי בשירות שלי. ת'כלס - זו התעללות בגופה. זה לא מה שאנחנו מחונכים לעשות בצבא", סיכם אחד מהחיילים את הרגשתו ברגע שבוצע הירי. הוא הוסיף: "דיווחתי למג"ד שלי על הארוע. זה היה מאוד קשה לראות את המראה הזה. הילדה בת ה-13 הייתה כבר מתה. למה הוא ירה בה את הצרור הזה?".

חייל נוסף חיזק את התיאור למעשיו של המ"פ: "לאחר שכבר דווח שהיא מתה הוא בכל זאת ירה שני כדורים ואחרי זה מחסנית שלמה... הוא רוקן עליה כל מה שנשאר לו במחסנית בירי אוטומטי... אני ראיתי את זה בעיניים. הוא פשוט רוקן עליה מחסנית וחזר לכיוון הכוח".

לטענת גורמים בגדוד, המ"פ אינו מכחיש את העובדה כי ירה בילדה. הוא טוען כי חשב כל הזמן שמדובר במחבל, גם כשהתקרב לעבר הילדה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור, שהצבא מתחקר אותו בצורה יסודית. עדויות החיילים ייבדקו לעומק, ותיבחן התנהגותם בהיבט המוסרי והמקצועי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully