וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: האו"ם מעניק מחסה לרוצחים

כתב וואלה! חדשות

3.10.2004 / 0:06

צה"ל פירסם תמונות בהן נראית, לטענתו, רקטת קסאם מועמסת על אמבולנס של ארגון הסיוע לפליטים. ישראל קוראת לפיטורי ראש אונר"א בשטחים, שטוען בתגובה: זו אלונקה

שגריר ישראל באו"ם, דני גילרמן, קורא למזכ"ל האירגון, קופי ענאן, לפטר את פיטר האנסן, המשמש כראש סוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים (אונר"א). הקריאה באה בעקבות צילומים שפירסם צה"ל, בהם מתועדת העמסת רקטת קסאם במחנה הפליטים ג'באליה לתוך אמבולנס שעל גגו הכיתוב UN (או"ם).

"אנחנו רואים את המקרה הזה בחומרה רבה מאד. אני עומד לפנות למזכ"ל האו"ם בתלונה מאוד חריפה ובדרישה להסיק מסקנות אישיות כלפי אונר"א, לבדוק את העניין, להקים ועדת חקירה רצינית שתרד לעומק הדברים. לא יכול להיות שהאו"ם, שאמור להשכין שלום, יהפוך למחסה ומסתור למרצחים" אמר גילרמן, שהגדיר את האנסן "אנטי ישראלי ומסית".

"גם גוליית לא יכול לרוץ עם קסאם ביד"

האנסן הגיב להאשמות בשיחה עם כתבת "הארץ", עמירה הס. לדבריו, בדיקה פשוטה מוכיחה, שהעצם החשוד שנראה בתצלום הוא אלונקה. "בצילום שהוקרן בטלוויזיה נראים שני אנשים המתקרבים לשני אמבולנסים, ואחד מהם נושא בידו האחת משהו שאינו יכול לשקול יותר מכמה ק"ג...גם גוליית לא היה יכול לרוץ, כשהוא נושא ביד אחת טיל קסאם כבד", אמר.

האנסן אמר שבירר בעזרת מנוע החיפוש גוגל, וגילה "שאורך הקסאם הוא מטר ושמונים, ומשקלו 50 ק"ג. מהתצלום אפשר להסיק שרוחב העצם החשוד הוא כחמישה ס"מ, ואילו הקסאם - קוטרו 17 ס"מ. בתצלום אפשר היה להבחין בבירור בחתיכת בד. כלומר, זוהי אלונקה של אמבולנס, שבאופן טבעי אנשי הצוות סחבו".

האנסן הוסיף, כי הוא חושש שההאשמות הלא מבוססות של צה"ל עלולות לגרור "תוצאות כמו של הסתה", שכן "חיילים שמאמינים לדברי צה"ל יחששו מכל אמבולנס של אונר"א שיגיע למחסומים, ואין לדעת באיזו סכנת חיים יימצאו הצוותים שלנו".

סוכנות הסעד והסיוע של האו"ם לפליטים, אונר"א, מחזיקה ברשותה מערכת אמבולנסים המשמשת לפינוי פצועים ברצועה. עוד במאי תועדו מקרים דומים של שימוש לרעה באמבולנסים במבצעי צה"ל ברפיח ובשכונת זייתון בעזה. לפני חודשים אחדים הגישה ישראל לאו"ם תלונה על אנשי אונר"א, המתעלמים מניצול האמבולנסים של האו"ם בידי חמאס, אך התלונה לא עוררה תגובה משמעותית מצד המזכ"ל. ישראל גם התלוננה פעמים אחדות נגד התנהגותו של האנסן, שלדברי בכירים ישראליים נוקט באופן קבוע "קו אנטי ישראלי בוטה".

האנסן, דיפלומט מדנמרק, הוא אחד הפקידים הבכירים באו"ם, והוא בדרג של תת-מזכ"ל. ישראל קבלה בעבר על שבדיווחו לאו"ם הפריז האנסן במספר הבתים שהרס צה"ל ברפיח, ואף טען שהוציא עובדים זרים מהרצועה בנימוק שישראל מתנכלת להם - אף שבירור העלה כי העובדים הוצאו מחשש שייפגעו מאלימות של פלסטינים.

האנסן אמר בתגובה לדרישה לפטרו: "אינני מתרגש מכך. הדבר האחרון שעליה לעשות, כדי להיפטר ממני, זה לדרוש את פיטורי. הרבה אנשים מביעים מיד את התנגדותם לדרישה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully