וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של גנדי קרא לפלסטינים להפסיק האלימות

רויטרס

26.8.2004 / 19:43

ארון גנדי, נשיא מכון לאי-אלימות, קרא לפלסטינים לערוך תהלוכות מחאה שקטות עד לסיום הכיבוש. "תנו לקולות ההיגיון והחמלה להישמע שוב", הוסיף

ארון גנדי, נכדו של המנהיג ההודי המנוח מהטמה גנדי, קרא היום לפלסטינים להתקומם נגד הכיבוש בדרכי שלום בלבד ואמר כי "החירות קרובה". גנדי, מייסד ונשיא מכון גנדי לאי-אלימות בארה"ב, הגיע היום לביקור ברמאללה, ולאחר פגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, במוקטעה, נשא דברים בפני אלפי פלסטינים שהפגינו בעיר לאות הזדהות עם האסירים הכלואים בישראל. הוא הוסיף כי מחר יצום להזדהות עם האסירים.

לדברי גנדי, שסבו הנהיג את שחרור הודו מעול הקולוניאליזם הבריטי, מחאה בלתי אלימה תגביר את האהדה העולמית לפלסטינים. "אני יודע שיום החירות שלכם קרוב מאוד", אמר הנכד בפני קהל האלפים, שהניף דגלי פלסטין ותמונות אסירים ברמאללה. "התעקשו על זכויותיכם ודרשו את החירות שלכם בדרכי שלום", הוסיף גנדי, "תנו לקולות ההיגיון והחמלה להישמע שוב... אתם נלחמים על ארץ הקודש, אבל אלוהים אמר לנו שאין דבר קדוש יותר מחיי אדם", אמר גנדי.

גנדי, המקדיש עצמו ליישוב סכסוכים בדרכי שלום, אמר עוד כי לדעתו לא מאוחר עדיין להתחיל בהתנגדות לא אלימה ביהודה, שומרון ורצועת עזה, וכי הקמת גדר ההפרדה בשומרון באופן שמספח קרקעות פלסטיניות היא "מעשה מרושע". "דמיינו לעצמכם אתכם צועדים באלפים מאחורי מנהיגיכם לנקודות הביקורת והמחסומים, בדרישה למעבר חופשי וליחס הראוי לבני אנוש", הוא אמר לקהל האלפים. "שבו במחסום ושירו את שיריכם. צעדו אל החומה וריקדו את ריקודיכם". מחר ייפגש גנדי עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, וישתתף בהפגנה נגד הגדר.

"אנחנו צריכים להוות דוגמא של שלום"

הפלסטינים שהקשיבו לגנדי חלקו לו אמנם תרועות ושבחים אבל היו ביניהם גם ספקנים. מחמוד סולימאן בן ה-15, אמר כי הוא לא בטוח שמחאה לא אלימה תביא להקמת המדינה הפלסטינית, למרות שהוא מקדם בברכה את גנדי. "זה לא יעבוד" אמר סולימאן, "חייבות להיות גם התנגדות חמושה וגם התנגדות לא אלימה, אבל ההתנגדות האלימה יותר חשובה".

מנגד, מפגין אחר, מוחמד סאבר בן ה-25, אמר כי "ההתנגדות בדרכי שלום שעליה גנדי מדבר יותר טובה ממה שיש לנו כאן, אנחנו צריכים להוות דוגמא של שלום לעולם. בסופו של דבר אנחנו תומכים בגנדי, אנחנו צריכים להיות טובים יותר מהישראלים".

סלימה עייאת, שהפגינה כשהיא מחזיקה בידיה תמונה של בנה הנמצא בכלא הישראלי, אמרה: "אנחנו רוצים שלום. אנחנו רוצים לחיות כמו שהם חיים. האין זו זכותנו? אנחנו רוצים שלום בכל אמצעי שנוכל להשיג אותו".

סבו של גנדי, מהטמה גנדי, רצה לראות בתת היבשת ההודית מדינה שבה חיים בהרמוניה הינדים ומוסלמים, אך במקום זאת חזה במלחמה העקובה מדם ב-1947, עם צאת הבריטים מתת היבשת, במהלכה היא פוצלה לפקיסטן המוסלמית ולהודו ההינדית ברובה. הוא נרצח על ידי הינדי קיצוני, שסבר כי חלוקת היבשת התרחשה באשמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully