וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קולומביה מקשיח עמדות מול המורדים

11.12.2003 / 0:02

אוריבה הודיע כי לא יכנע לדרישות אי.אל.אן ולא יסיג את כוחותיו מהאזור בו מוחזקים 5 החטופים. הארגון הזהיר שהצבא מסכן את שלום החטופים

נשיא קולומביה, אלברו אוריבה, אמר אמש כי הוא מסרב להיכנע לדרישות המורדים כי הצבא יסיג את כוחותיו מאזור הרי סיירה נוואדה, שם מוחזקים חמשת החטופים, בהם ארבעת הישראלים. "לא נעזוב את סיירה נוואדה, ביום ובלילה, עד שנעקור מהשורש את אחרון הטרוריסטים", אמר בנאום בבוגוטה.

נשיא קולומביה אמר כי "ארגוני הטרור צריכים לדעת שהם אינם יכולים להמשיך להשתעשע בנו בנשק החטיפות". מחתרת אי.אל.אן, המחזיקה בחטופים הזרים הודיעה השבוע כי היא מקפיאה את תכניותיה לשחרר את חמשת התיירים שנותרו בידיה בגלל התקפה שערכו חיילי צבא קולומביה באזור. בהודעת הארגון נאמר כי "ממשלות בריטניה וישראל צריכות לדעת כי אזרחיהן מצויים בסכנה בגלל פעולתו חסרת האחריות של הצבא".

הנשיא אוריבה אמר כי "המורדים חוטפים אנשים ואחר כך משחקים בהם. הם משחקים עם מערכת המשפט, עם הקהילה הבינלאומית ועם הממשלה - משחק החטיפות הסתיים", אמר.

אתמול קיימו קרובי משפחה של כמה מהחטופים הבולטים המצויים בידי הארגונים השונים הפגנות סוערות בשתיים מערי קולומביה, בדרישה כי יקיריהם ישוחררו לאלתר בעסקת חילופי שבויים. לטענתם, הנשיא הטעה אותם כשהבטיח להם שבני משפחתם ישוחררו תמורת מורדים כלואים ובאמצעות צעדים הומניטריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully