וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הפיגוע בנגוהות שוחרר לפני חודשיים מהכלא

28.9.2003 / 19:05

בפיגוע נרצחו איל יברבאום והתינוקת שקד אברהם. המחבל, מחמוד חמדאן, פעיל הג'יהאד האיסלאמי. הממשלה: הרשות לא עשתה דבר למנוע הפיגוע

ארגון הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לפיגוע שאירע ביום שישי בהתנחלות נגוהות שבדרום הר חברון, בו נרצחו איל יברבאום, בן 29, והתינוקת, שקד אברהם, בת שבעה חודשים, שניהם תושבי המקום. מקורות פלסטיניים אמרו כי את הפיגוע ביצע מחמוד חמדאן, בן 22, מהכפר דורא שמדרום לחברון. בקול ישראל דווח כי חמדאן שוחרר לפני חודשיים מכלא ישראלי, לאחר ריצוי מאסר בן 14 חודשים. חמדאן נורה למוות על ידי חיילי צה"ל. הוריה של התינוקת נפצעו באורח קל. אתמול נותרה בבית החולים פצועה אחת באורח קל מאוד.

איל יברבוים יובא למנוחות הלילה בחצות בבית העלמין ברחובות. הלווייתה של שקד אברהם תתקיים מחר בשעה 15:00 בכפר הרא"ה, סמוך לחדרה.

איש דובר צה"ל, סרן יעקב דלאל, אמר בעקבות הפיגוע הרצחני כי "זה לא מקרי שהפיגוע תוכנן לשעה המסוימת הזאת, ערב ראש השנה. ברור שהאנשים שתכננו את הפעולה ידעו שהם ימצאו משפחות בבתיהם במהלך ארוחת החג". דובר מטעם משרד ראש הממשלה, אבי פזנר, אמר לסוכנות איי.פי כי "יש לנו את כל המידע שהרשות הפלסטינית לא עשתה דבר בימים האחרונים כדי להרתיע את ארגוני הטרור מלבצע את מעשי הזוועה שלהם במהלך החגים".

המחבל חדר להתנחלות הקטנה בסביבות השעה 21:15, בקטע שבו אינה מגודרת. הוא נקש על דלת אחד הבתים, שבו ערכה משפחה את סעודת החג. אחד האורחים פתח את הדלת, ואז ירה המחבל לעברו ופצע אותו אנושות. אבי המשפחה וחייל מילואים שהתארח בבית השיבו אש לעבר המחבל, שהצליח להימלט. במהלך מנוסתו ירה המחבל לעבר הבית. מהירי נפצעה התינוקת באורח אנוש ונפצעו שני הוריה.

חיילי מילואים שהיו בסמוך לאירוע ירו במחבל למוות. על גופת המחבל נמצאו רובה אם-16, מחסניות ורימוני רסס. תושבי היישוב הונחו להישאר בבתיהם בשעה שכוחות צבא גדולים סרקו את האזור מחשש להימצאות מחבל נוסף.

התנחלות נגוהות מגודרת חלקית בלבד, לטענת הצבא, בשל התנגדות תושבי המקום. בחודש מרץ נורו למוות שני מחבלים שניסו לחדור להתנחלות.

8 מבוקשים נעצרו בגדה

מקורות פלסטיניים בג'נין דיווחו בצהריים על התנגשויות בין חיילי צה"ל לצעירים פלסטינים. בלגי צה"ל דווח כי הצעירים יידו אבנים לעבר החיילים ובאזור נשמעו יריות. לא דווח על נפגעים. תושבים מסרו כי צה"ל שב והטיל עוצר על ג'נין ומבצע בעיר סריקות אחר מבוקשים.

כוחות צה"ל עצרו הלילה ביהודה ושומרון שמונה מבוקשים לחקירה. בקול ישראל דווח כי בכפר לקייה שממערב לרמאללה נעצר פלסטיני כשברשותו רובה ציד ומספר קליעים; מדרום לג'נין נעצרו עוד שני פלסטינים ובדורא עצרו הכוחות חמישה פלסטינים.

הלילה נורו חמש פצצות מרגמה נלעבר התנחלות בגוש קטיף. בנוסף, נורה טיל נגד טנקים לעבר עמדה של צה"ל הסמוכה לרפיח, על גבול ישראל-מצרים. בשני האירועים לא היו נפגעים.

מקורות פלסטיניים ברצועת עזה דיווחו כי אתמול לפנות בוקר נהרג פעיל בג'יהאד האיסלאמי בהתפוצצות בעיר רפיח. לטענת הפלסטינים, ייתכן שההרוג, אחמד חסן בן 26, נהרג ב"תאונת עבודה" בעת שהכין מטען. שני פלסטינים נוספים נפצעו בפיצוץ באורח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully