וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע: "כיכר הלחם" תפונה

29.5.2003 / 10:05

היום אושר פינוי המאהל שהוקם בכיכר המדינה בת"א במחאה על חוסר השוויון החברתי; השופט, שדחה עתירת אנשי הכיכר נגד צו הפינוי של העירייה: זכות ההפגנה אינה היתר לתפוס בעלות על שטח

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום את פינויים של אנשי כיכר הלחם, השם לו זכתה כיכר המדינה בתל אביב לאחר שהקימו במקום מאהל מגורים במחאה על חוסר השוויון בחברה הישראלית. השופט דחה את עתירתם נגד הצו שהוציאה עיריית תל אביב הדורש לפנותם.

בקול ישראל דווח כי השופט קבע שבשהותם הארוכה בכיכר המדינה יצרו אנשי כיכר הלחם מכשול. לדבריו: "זכות ההפגנה והמחאה אינם היתר להפר את הדין לתפוס שטח ולנהוג בו מנהג בעלים".

בחודש פברואר, הוציא בג"ץ צו ביניים האוסר על עיריית תל אביב לפנות את הפעילים החברתיים המתגוררים במאהל. יושבי כיכר הלחם טענו בעתירתם כי הם שוהים במקום מזה כחצי שנה, ולפיכך יש להם אחיזה מסוימת בקרקע. יממה לפני פסיקת בג"ץ הגיעו פקחי העירייה לכיכר והדביקו צווי פינוי מיידים על האוהלים.

לפני הפנייה לבג"ץ איימו אנשי המקום לפתוח בשביתת רעב. "אנחנו שומרי חוק ולא פועלים באלימות", אמר אז ישראל טוויטו, מראשי המאבק ויו"ר עמותת "מכל הלב". הוא סיפר כי "חלק מהאנשים הביאו לפה בלוני גז, בקבוקי בנזין ושלשלאות ברזל".

שבוע אחר כך דחו שופטי בג"ץ, אליהו מצא, דליה דורנר ואשר גרוניס, את העתירה שהגישו אנשי כיכר הלחם נגד החלטת עיריית תל אביב לפנותם, בטענה שהם מהווים מטרד. שופטי בג"ץ הפנו את העותרים לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב, שהוא הערכאה הנכונה לדיון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully