וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הליכוד: לא נישען על מפלגות או חברי כנסת תומכי טרור

11.11.2021 / 23:12

ההחלטה מגיעה ברקע קרב גרסאות פומבי בין יו"ר רע"ם עבאס ובין בכירי הליכוד, המכחישים כי התקיים מו"מ על הקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. מרכז הליכוד כונס לראשונה מאז הקמת ממשלת בנט כדי לאשר את ההצעה. "אמירה ערכית וחשובה שתחזיר מצביעים רבים הביתה, לליכוד"

בווידאו: כינוס מרכז הליכוד/מערכת וואלה!

מרכז הליכוד אישר הערב (חמישי) הצעת החלטה שקובעת כי הליכוד "לא יקים ממשלה או לא ישתתף בקואליציה, שיש בה או שהיא נשענת על מפלגות או חברי כנסת, שמביעים תמיכה והזדהות עם מחבלים או ארגוני טרור". זאת, ברקע המאבק של הליכוד בממשלת בנט-לפיד וכחלק מהקמפיין נגד שותפות הקואליציונית עם רע"ם.

ההחלטה מגיעה ברקע קרב גרסאות פומבי בין יו"ר רע"ם מנסור עבאס ובין בכירי הליכוד, על מה הוצע לרע"ם במגעים שקיים עמם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בשנה האחרונה. בליכוד מכחישים את טענת עבאס כי התקיים מו"מ על הקמת ממשלה בתמיכת רע"ם.

את הצעת ההחלטה יזמו פעילי הליכוד שבח שטרן, דוד צביאל ויהונתן טל, שעומדים בראש קבוצת הימין "מלוכדים", ביחד עם פורום "בוחרים בחיים" - ארגון ימין של משפחות שכולות, שמעורב בקמפיין הציבורי והפוליטי נגד השותפות עם רע"ם.

בשבועות האחרונים, במקביל להגברת המחאה והביקורת מימין על שיתוף הפעולה עם רע"ם לקראת העברת התקציב, הם החתימו את כל חברי סיעת הליכוד על דרישה לכינוס מרכז המפלגה. בעקבות העצומה יו"ר המרכז חיים כץ כינס את המרכז, לראשונה מאז שהוקמה הממשלה והליכוד עזב את השלטון. לכינוס המרכז, בגני התערוכה, הגיעו כ-200 חברי כנסת וחברי מרכז. יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נעדר מהאירוע.

כינוס חברי סייעת הליכוד. אתר רשמי, מערכת וואלה
כונס לראשונה מאז הוקמה הממשלה. מרכז הליכוד/מערכת וואלה, אתר רשמי

יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ אמר בפתח הדיון כי מדובר ב"דיון חשוב והחלטה שהיא ברורה מאליה. אנחנו רואים איך מנסור עבאס וחבריו מנהלים את העסק. הוא רוצה הצעת חוק אז היא עוברת, לא רוצה - לא עוברת. ההחלטה הזו היא על שלמות ארץ ישראל, בשביל זה ובשביל שיפור איכות חייהם של אזרחי ישראל אנחנו בכנסת".

יוזם ההחלטה, שבח שטרן, אמר כי "הערב קיבל מרכז הליכוד החלטה לכבול את עצמו ואת הנהגתו, כן, לחשק את עצמו, להודיע חגיגית, שלא כל קואליציה כשרה בעיניו. עם מהללי שאהידים ומממני טרוריסטים אנחנו לא נשב. כן, הליכוד היא תנועה אידיאולוגית וערכית, שיש לה קווים אדומים שהיא לא תחצה אותם. כבר הכרזנו בעבר שנתנגד להקמת מדינה פלסטינית ועכשיו אנו מוסיפים נדבך ולפיו חובבי טרור תומכי מדינת אויב לא יהיו שותפים פוליטיים שלנו לשלטון".

מנכ"ל פורום 'מלוכדים' יהונתן טל בירך את חיים כץ ואת נתניהו "שכינסו את המרכז ואת חברי המרכז שהצביעו פה אחד בעד הצעת ההחלטה שלנו. הליכוד מוציא היום אמירה ערכית וחשובה שתחזיר מצביעים רבים הביתה, לליכוד".

משמעות ההחלטה היא הצהרתית בעיקרה. בדצמבר 2017, לדוגמה, מרכז הליכוד אישר החלטה שמחייבת את המפלגה לפעול לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון לישראל, אך ההחלטה מעולם לא חייבה את הממשלה. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אף ויתר בשנה שעברה על מהלך להחלת ריבונות בגדה בגלל הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully