וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בטקס המשואות: הערבות ההדדית היא הדרך לנצח את מגיפת הקורונה

28.4.2020 / 21:46

יו"ר הכנסת בירך את אזרחי ישראל ליום העצמאות ה-72 והודה על שיתוף הפעולה במאבק בנגיף. פרופ' גליה רהב השיאה משואה לכבוד הצוותים הרפואיים, עידן רייכל בירך את הזמר העברי לדורותיו וציפי שביט ייחלה לפגוש את הנכדים. הטקס המסורתי הוקלט מראש ונערך ללא קהל

צילום: רשת, ערוץ 13

בהר הרצל נערך הערב (שלישי) טקס הדלקת המשואות המסורתי, שמתקיים הפעם ללא קהל והוקלט מראש בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בנעילת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה הונפו הדגלים לראש התורן וישראל החלה בחגיגות יום העצמאות ה-72.

יו"ר הכנסת בני גנץ נשא דברים בצל נגיף הקורונה ואמר כי "ימים קשים עוברים עלינו, ועלינו להתכונן לימים קשים לא פחות, שעוד נכונו לנו. במשך שבעה עשורים, היו אלה אויבים מוחשיים שקמו עלינו לכלותינו, והגדירו עבורנו את האתוס המשותף - אתוס של מאבק קיומי. כעת עומד עלינו גם אויב שאיננו מכירים. שאינו מבדיל בינינו - יהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים; חרדים, דתיים וחילונים; אנשי ימין או שמאל. אויב שמעמיד אותנו במבחן בריאותי ואנושי אדיר, ומלמד אותנו שיעור לאומי וחברתי - על ערבות הדדית: כל אחת ואחד מאיתנו אחראי לחייו של אחיו. הערבות ההדדית והשותפות הן הדרך שלנו לנצח. אנחנו ננצח את המלחמה הזאת, ועם השיעור הזה נפעל כדי לבסס אתוס חדש. סיפור של ערבות הדדית".

יו"ר הכנסת בני גנץ בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ במהלך טקס המשואות בהר הרצל/אתר רשמי, אלעד מלכה
טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. קונטקט, צילום מסך
טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-72/צילום מסך, קונטקט

גנץ בירך את אזרחי ישראל לכבוד יום העצמאות. "ב-72 שנות עצמאות, עברנו מלחמות, קרבות, משברים כלכליים וכן - גם משברים פוליטיים. תמיד גברנו על המשברים גם כשהיו כרוכים בהחלטות קשות. תמיד התאחדנו והתחזקנו, ולא הותרנו אף אחד בצד הדרך בעת צרה", אמר. "אני רוצה שתסתכלו עלינו, על המגוון האדיר שיש כאן בארץ הזו. ביחד בנינו ונמשיך לבנות את השלם שגדול מסך כל חלקיו. חברת מופת שלא מפחדת מאתגרים, ומביטה תמיד קדימה - בתקווה. חברה שבה אנחנו, המנהיגים לוקחים אחריות, פועלים למענכם, אזרחי המדינה - דואגים לאחדות העם, ושומרים על הדמוקרטיה ועל זכויותיו של כל אדם. חברה שהיא קצת חצופה ומחוץ לקופסא, וגם יציבה ואיתנה. חברה שהיא- מאוד מאוד ישראלית".

טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. קונטקט, צילום מסך
זיקוקים בשמי הר הרצל/צילום מסך, קונטקט

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך בסרטון את אזרחי ישראל. "יום עצמאות כזה עוד לא היה לנו, אנחנו רחוקים פיזית אבל קרובים כפי שמעולם לא היינו", אמר. בצל הקורונה הדגיש כי "המגיפה עדיין כאן ולכן צריך להמשיך לשמור על ההנחיות כדי לשמור אחד על השני. מודים לרופאים, לאחיות ולצוותים הרפואיים. הנה עדות למה שידענו לפני ואחרי שסגרנו את השמיים - המוני ישראלים נאלצו לחזור הביתה והם יודעים שישראל היא הבית, בית חם ליהודים. ראינו את חיילים צה"ל, צבא העם, מתקבלים בכל מקום. התרגשנו לראות את הנוער שעוזרו וחילקו אוכל לקשישים".

"באיחוד כוחות נתגבר על הקורונה, על המשבר במשק ונדאג לכל אחד ואחת מכם", המשיך נתניהו. "יש עוד דבר שאני מייחל לו, שבשנה הבאה נשים את הזום בצד וניפגש כולנו ביחד. יש לנו ארץ נהדרת!".

עידן רייכל משיא משואה טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. אלירן אביטל, אתר רשמי
עידן רייכל משיא משואה/אתר רשמי, אלירן אביטל
ציפי שביט מדליקה משואה בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. אלירן אביטל, אתר רשמי
ציפי שביט משיאה משואה/אתר רשמי, אלירן אביטל

13 אזרחים ואזרחיות נבחרו להשיא משואה בטקס שנושאו "חיבורים בחברה הישראלית". בין משיאי המשואות הזמר עידן רייכל, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא פרופ' גליה רהב, מנכ"ל מייסד "מסע ישראלי" אורי כהן, פרמדיקית מד"א יסמין מזאוי, יו"ר יד לבנים אלי בן שם, האחות האחראית למניעת זיהומים בבית החולים ברזילי יעל וילוז'ני אזולאי, אח בכיר בבית החולים פוריה אחמד בלאונה, מנכ"ל ארגון "ידידים סיוע בדרכים" ישראל אלמסי, מתנדבת בבית החולים שערי צדק ריינה אביטבול, היזמית החברתית עדי אלטשולר, הרבנית לורי פלטניק, אלוף-משנה הישאם איברהים והשחקנית ציפי שביט. שליחת חב"ד חני ליפשיץ הסירה את מועמדותה. את הטקס הנחו גיא זו-ארץ ואסתר רדא.

מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. ., צילום מסך
פרמדיקית מד"א יסמין מזאוי משיאה משואה/צילום מסך, .
מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. ., צילום מסך
מנכ"ל מייסד "מסע ישראלי" אורי כהן משיא משואה/צילום מסך, .

רייכל השיא משואה לכבוד המוזיקה הישראלית. "אני משיא משואה זו לכבוד הזמר העברי בעבר והיוצאים הנפלאים בין זמננו. זמרים, נגנים, מפיקים, אנשי הקול והאור, האולפנים וחבריי על הבמות, לפני הקלעים ומאחוריהם. כולנו חוליה בשרשרת יצירה ישראלית", אמר הזמר בהתרגשות. "לכבוד הקהל שמאזין לנו ומאפשר את יצירת חיינו. לכבודם של כוחות הביטחון, אנשי הצללים ועד אחרון החיילים במוצב הרחוק. החיילים שנפלו, החיילים שנפצעו בגופם ובנפשם, אפשרו לחבריי ולי לעלות על כל במה למען הקהל, מדן ועד אילת, בכל ערב, בביטחון. ולכבודם של ותיקי הארץ והעולם מכל קצות תבל, שהביאו מסורת רבת שנים ויחד בתמהיל שהוא פלא, יצרו את פס הקול של החברה שלנו הישראלית שהיא באמת שבט מופלא, אחים ואחיות".

בן שם השיא משואה "לכבוד הנופלים למען תקומת המדינה וקיומה ובהם בני בכורי, אהובי, קובי, זכרו לברכה. הם שלחמו יחד ונפלו יחד".

מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. ., צילום מסך
יו"ר יד לבנים אלי בן שם משיא משואה/צילום מסך, .
מדליקי המשואות בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. ., צילום מסך
פרופ' גליה רהב משיאה משואה/צילום מסך, .

פרופ' רהב השיאה משואה לכבוד אנשי הצוות הרפואי בישראל. "אני משיאה משואה זו לכבוד חבריי וחברותיי הרופאים והרופאות, עובדי המעבדה, חוקרי הרפואה וכל הצוות התומך ממערכת הבריאות בישראל. אלה שבכל השבועות האחרונים נמצאים בחזית הלחימה בנגיף קורונה. לכבוד העובדים כל הימים וכל הלילות כדי לרפא כל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין. לכבוד המאמץ הנחוש שלנו להבין את המחלה הזאת ולהביא להיעלמותה סוף סוף על ידי מציאת תרופה וחיסון".

אלטושלר השיאה משואה "לכבוד ניצולי השואה שאיתנו ואלה שכבר אינם. אין לנו זכות קיום בלעדכים. והזיכרון שמאיר לנו את הדרך. לכבוד כל הילדים והילדות בישראל, כולכם ראויים לאהבה לכולכם הזכות לחלום. לכולכם מקום בעולם, כולכם ילדים מיוחדים. ולכבוד הנערה שיושבת בבית ומרגישה את הלהבה הבוערת ויודעת שצריך מציאות אחרת".

גיא זוארץ ואסתר רדא מנחים את טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. אלירן אביטל, אתר רשמי
אסתר רדא וגיא זו-ארץ/אתר רשמי, אלירן אביטל
חנן בן ארי - טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות תש"ף, 28 באפריל 2020. קונטקט, צילום מסך
חנן בן ארי פותח את טקס המשואות, הערב/צילום מסך, קונטקט

שביט השיאה משואה לכבוד אמני ישראל. "לכבוד הצחוק המתגלגל המדבק המחבק המשמח שמחבר אותנו תמיד תמיד וגם עכשיו. לכבוד כל הסבים והסבתות שכבר חודש לא מתראים עם הנכדים שלהם ואנחנו מתגעגעים מתגעגעים, מתגעגעים. תהיו חזקים, עוד טיפת סבלנות ונוכל כולנו להתחבק, להתנשק ועוד פעם להתחבק ולהתנשק עם אהובי ליבנו".

אינפו אירועי יום העצמאות תש"ף. עיבוד תמונה, מערכת וואלה
אינפו אירועי יום העצמאות תש"ף/מערכת וואלה, עיבוד תמונה

בעקבות איסור ההתקהלות תרגילי הסדר של חוליות הדגלנים לא התקיימו. אולם כמיטב המסורת, יעבירו יחידות צה"ל את הדגלים הראשיים למשמרת עד השנה הבאה. השנה העבירה זרוע הים את הדגלים הראשיים לפיקוד צפון.

בטקס השתתפו מקהלות ואמנים בהם חנן בן ארי, ירדנה ארזי, שמעון בוסקילה, נסרין, שירי מימון, עדן חסון, נועה קירל, אברהם טל, זהבה בן ואיתי לוי. בתום הטקס הציבור הצטרף לשירה משותפת של השיר "חי" ממרפסות הבתים.

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully