וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: דו"חות חניה גם בסופשבוע

18.12.2002 / 8:03

העיריה החליטה לצרף לכוחותיה עשרות פקחים שיעבדו בשישי ושבת; הנימוק: שירות לציבור; מנגד, החליטה לפטר מאות עובדים ולקצץ בתקציבי הרווחה, החינוך ומכבי האש; כך עושים קופה?

עיריית תל אביב החליטה להגביר את האכיפה על עבירות חניה גם בשישי ושבת. עד כה נהנו התושבים מיומיים של "חסד", אך לא עוד: לפי התכנון, החל מהחודש הקרוב יתחילו לפעול בעיריה עשרות פקחים נוספים, שיתנו דו"חות לחונים שלא כחוק ולרוכלים ולבתי העסק שיחסמו את המדרכות.

"הגענו למצב אבסורדי", אמר ראש אגף הפיקוח בעיריה, יוחנן דן לעיתון "מעריב". "אלפים שמגיעים לעיר ביום שישי מנצלים את העובדה שהפיקוח הוא מינורי, ועושים ככל העולה על רוחם. רכבים חונים על המדרכות, רוכלים משתלטים על המדרכות ומפעילים את בתי העסק שלא כחוק והתושבים סובלים. הכוונה שלנו היא להילחם בתופעה הזאת כדי להחזיר את הסדר לעיר".

לעומת זאת, ב"ידיעות אחרונות" דווח כי מדובר בתכנית שנועדה למלא את קופת העיריה בכמה מיליוני שקלים נוספים. בעקבות תכנית הקיצוצים בעיריית תל אביב לשנת 2003 - יקבלו תושבי העיר פחות שירותים ויקבלו יותר דו"חות. העיריה החליטה לקצץ 180 מיליון שקל, על חשבון שירותי הרווחה, החינוך, התשתיות ואפילו בהורדת רמת הכוננות של שירותי כיבוי האש.

בניזרי: אפעל נגד העיריה אם היא תעסיק פקחים בשבת

למרות הכוונה לפטר מאות עובדים בעיריה, הוחלט לצרף לאגף החניה והפיקוח עשרות פקחים, שיעבדו במלוא המרץ בימי סוף השבוע. לדברי גורמים באגף הפיקוח, עיקר עבודתם תהיה באיזורי הבילוי (מתחם בזל, שינקין, נחלת בנימין וכו').

בתגובה מסר מנכ"ל העיריה, מנחם לייבה, כי התכנית נובעת מרצון העיריה לשמור על הסדר הציבורי. "אנו רואים בכך שירות לציבור ולא מקור הכנסה".

שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, אמר כי ההיתר אינו מתייחס לרישום דו"חות חניה בשבת, אלא לשמירת הסדר הציבורי בלבד. הוא הוסיף כי אם עיריית תל אביב תעסיק פקחים בשבת למטרה זו, הוא יאלץ לפעול נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully