וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בחדרה: שני הרוגים ו-52 פצועים

23.11.2000 / 0:17

ההרוגים בפיגוע: מאיר ברמי, בן 34 אב לשלושה מגבעת אולגה, ושושנה ריס בת 21 מחדרה; כוחות הביטחון: הג'יהאד האיסלמי אחראי לפיגוע; מכונית התופת הופעלה ככל הנראה בשלט רחוק

מאת: הלית לוי

52 פצועים הגיעו מאז השעה חמש אחר הצהריים לבית החולים הלל יפה בחדרה. מצבם של שלושה מהפצועים בפיגוע קשה, שלושה במצב בינוני עד קשה.

בין הפצועים, תינוקת בת 10 חודשים, הסובלת מכוויות המכסות 15 אחוזים מגופה. היא נפצעה כשהייתה עם אביה, תושב הכפר בקא אל גרביה. התינוקת, יחד עם אזרח נוסף שנפצע קשה הועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

שניים מהפצועים שהגיעו לבית החולים, נפטרו דקות ספורות לאחר מכן. מאיר ברמי בן 34, תושב גבעת אולגה. עבד בשנה האחרונה כסניטר בבית החולים הלל יפה, אליו הגיע כשהוא במצב אנוש. היום בבוקר, הוא עוד היה בבית החולים, לבקר את אחד החולים.

משפחתו של ברמי, הגיעה לבית החולים שם קיבלו את הבשורה המרה, בין היתר בסיועו של פסיכולוג מטעם בית החולים. זעקות המשפחה נשמעו היטב ברחבי חדר המיון. "איך הוא הלך לנו", מילמלו בני המשפחה בצאתם מבית החולים. ברמי, השאיר אחריו אשה ושלושה ילדים . ההרוגה השניה, שושנה ריס בת 21 מחדרה, משפחתה קיבלה גם היא הודעה על מותה.

הפיצוץ העז החריד בשעה 17:20 את מרכז העיר ברחוב הנשיא 35, פינת רוטשילד. אחד הרחובות הראשיים של העיר. מכונית מיצובישי כחולה שחנתה ברחוב, התפוצצה בשעה שחלף לידה אוטובוס מספר שבע שעשה את דרכו מהתחנה המרכזית של חדרה לכיוון צפון. האוטובוס, שרק דקות קודם לכן עזב את התחנה, עף מטרים ספורים מהכביש ונעצר בתוך חנות בונז'ור הסמוכה.

ההערכה במשטרה נכון לשעה זו היא כי מדובר בפיגוע של תנועת הג'יאהד האיסלאמי, וכן כי מכונית התופת הופעלה בשלט רחוק.

הריח השרוף נישא באוויר

הפיצוץ, גרם לזעזועים במרבית מבתי העסק והמגורים באזור, חלונות נופצו וקירות רעדו. הרחובות התמלאו במהירות בעשרות אנשים סקרנים. ריח העשן נישא באוויר עוד זמן רב.

כוחות משטרה רבים זרמו מיד למקום, כוחות שיטור מחיפה, עמקים והסביבה הוזנקו למקום. מעירון הסמוכה הגיעו אנשי יחידת הכלבנים שסרקו את האזור מחשש לפיגוע נוסף. תושבים המומים, התגודדו סמוך למקום, מביטים בשאריות האוטובוס המפוייח, בתוככי מאפיית הבונז'ור, בשרידי מכונית התופת שדבר לא נותר ממנה מלבד מנוע שחור, וסימני שלד חרוך. הקריאות הפוליטיות, לא איחרו גם הן לבוא. "מוות לערבים" לצד "ברק הביתה". אחרים התגודדו זה עם זה.

שעה לאחר הפיגוע, הורידו אנשי מד"א, איש מבוגר מביתו בשדרות הנשיא. הוא עמד על מרפסת הבית בזמן שהתרחש הפיצוץ, אחריו הוא נותר קפוא על מעקה הבית, משותק מההלם. שכנה אחרת, שחיפשה את דרכה בין כוחות המשטרה, העידה על עצמה כי היא עדין בהלם. "עשר שנים אני גרה כאן, ופתאום שכחתי שיש כניסה אחורית לבניין". היא, כמו תושבים אחרים הופנו למטה מיוחד שפתחה עיריית חדרה לתושבים.

שעות לאחר הפיצוץ, אנשי המעבדה לזיהוי פלילי ניסו ככל יכולתם להפוך את השטח לסטרילי, מצוידים בשקיות ניילון גדולות הם החלו לאסוף כל בדל ושארית מהרכב, בניסיון לדלות מידע על הפיגוע ומבצעיו. מפקד המחוז הצפוני, אליק רון ומפקד המרחב, דב שכטר, הגיעו גם הם למקום. בית המרקחת הממוקם מול תחנת האוטובוס הפך באחת לנקודת הריכוז של השוטרים. חמש שעות מאוחר יותר, כבר התירה המשטרה לרכבים לנסוע בשדרות הנשיא.

חדרה – עיר של פיגועים

זו לא הפעם הראשונה שהעיר חדרה סובלת מטרור חבלני עירוני. ב-13באפריל 1994 עלה מחבל לאוטובוס של אגד והפעיל מטען נפץ שגרם למותם של חמישה אזרחים ופציעתם של רבים אחרים. רק שבוע לאחר שאיש חמאס פוצץ עצמו אף הוא באוטובוס של אגד הרג שמונה אזרחים ופצע רבים.

ב-18 בינואר השנה, בשעה 11 בבוקר התפוצץ מטען חבלה בתוך פח זבל בכיכר המרכזית בחדרה בפינת הרחובות רוטשילד והרברט סמואל סמוך לשוק המקומי. 26 אזרחים נפגעו בפיצוץ המטען.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully