וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שליח וואלה! עם הכוח הרוסי שהשתלט על יחידות נ"מ

בצעדים איטיים, במצב רוח מרומם ותוך התעלמות מהמחאה המקומית, חיילים רוסיים השתלטו על שתי יחידות אוקראיניות בחצי האי קרים. שליח וואלה! עם הדיווח מהשטח והתמונות

צילום: יוסי אלי, רויטרס; עריכה: יותם בן דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

חיילים רוסים לכדו שתי יחידות נ"מ של צבא אוקראינה בחצי האי קרים. משרד ההגנה בקייב מסר בתגובה כי "חלק מיחידת טילים" נפלה בשבי. גדודים שלמים של חיילים רוסים ממשיכים להפגין נוכחות בחצי האי קרים, וגדודים הנמנים עליהם לכדו הבוקר (רביעי) שתי יחידות נ"מ של צבא אוקראינה. משרד ההגנה בקייב הודה כי "חלק מיחידת הטילים" נפלה בשבי. במקביל, סמוך לפרלמנט של חצי האי במרכז סימפרופול, המשיכה ההשתלטות הרוסית. לנקודה הצבאית שנמצאת במרכז העיר הגיעו מספר חיילים רוסים, ונכנסו לבסיס. כעת המקום משמש מעין מפקדה של המשמר הרוסי.

החיילים נכנסו בצעדים איטיים לתוך הבסיס הצבאי הגדול ביותר בקרים, סמוך לעיר סימפרופול. בזמן שהחיילים האוקראינים ממשיכים להימלט מהמקום, החיילים הרוסים עושים כל שביכולתם על מנת לשמור על מצב רוח מרומם. בימים האחרונים הם מתבדחים עם העיתונאים, ומשוחחים ארוכות עם התושבים, שמגיעים לבסיס כדי להביע בהם תמיכה. החיילים אינם מתרגשים יתר על המידה מהאוקראינים המקומיים, המביעים מחאה על ה"כיבוש" השקט שמבצעת רוסיה בחצי האי.

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
ההצעה של אובמה: פוטין יסיג הכוחות לטובת פיקוח בינלאומי
שדרנית התעמולה מאסה בפוטין: "איני יכולה עוד להגן על המלחמה"
לייב בלוג: עדכונים שוטפים ודיווחים של שליח וואלה! לחצי האי קרים

המחנה הצבאי של פריבולנויה, סמוך לעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 3 במרץ 2014. רויטרס
חיילים אוקראינים בבסיס הצבאי ליד סימפרופול, הבוקר/רויטרס

הבסיס לא מוקף רק בחיילים רוסים. זה שלושה ימים שאת הבסיס מכתרות גם נשים אוקראיניות, תושבות קרים. "באנו לכאן כדי להראות לעולם שלא קורה פה שום דבר מיוחד", אומרת נסטיה טופורוב, בת 67, "זקיפה" מקומית.

הבוקר בא לבסיס גם תושב אוקראיני, פרו-מערבי. מצויד בדגל צהוב-כחול, הוא צילם את המתרחש שם, והביע מחאה. הנשים המקומיות תפסו אותו, הדפו אותו הצידה. "אתה פרובוקטור", צעקו עליו, "הרוסים בסך הכול שומרים עלינו. כבר קיבלנו איומים שאסור לנו לדבר ברוסית. אני כל החיים שלי מדברת רוסית. בגלל זה אנחנו כאן, ונעמוד על המשמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המחנה הצבאי של פריבולנויה, סמוך לעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 3 במרץ 2014. רויטרס
המחנה הצבאי של פריבולנויה, סמוך לעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 3 במרץ 2014/רויטרס

בצהריים ייפגש בפריז שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב. קרי ביקר ביממה האחרונה בקייב, וקיים שם דיונים עם הממשלה הזמנית. הוא יצא לפריז עם שר החוץ של אוקראינה, אנדריי דשיצייה, למפגש פומבי ראשון עם נציגי הממשל הרוסי.

לברוב דיבר היום בספרד, והתייחס להצעת הבית הלבן לשלוח משקיפים בינלאומיים לחצי האי קרים. "רק תושבי המקום צריכים להכריע אם להזמין פקחים זרים", אמר.

שר החוץ הרוסי אמר כי "הצי הרוסי בים השחור נוקט פעילות מיוחדת כדי לוודא שלא תהיה שפיכות דמים בחצי האי קרים", והדגיש כי מוסקבה לא יכולה לתת פקודות ל"יחידות להגנה עצמית", הפועלות באזור.

מפה חצי האי קרים. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מפה חצי האי קרים/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

אמש הציעה ארצות הברית מתווה ראשון לפשרה, שעשויה לסיים את המתיחות הצבאית בחצי האי קרים. לפי נוסח ההצעה, שאותה הנשיא אובמה בשיחת טלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, רוסיה תסיג לאלתר את כוחותיה בקרים לבסיסיהם.

את מקומם של הרוסים יתפסו פקחים בינלאומיים, שיבטיחו כי "זכויות האדם של אוכלוסיית דוברי הרוסית באזור לא ייפגעו". בנוסף, לפי ההצעה, הבחירות המתוכננות לנשיאות אוקראינה במאי הקרוב יתקיימו כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully