וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוזיציונר עו?נה באוקראינה: "מסמרו אותי לדלת"

1.2.2014 / 0:04

דמיטרו בולטוב, שנעדר במשך למעלה משבוע, טוען כי נחטף והוכה באכזריות על ידי "גברים בעלי מבטא רוסי". לדבריו, הם "איימו לעקור את אחת מעיניי וחתכו חלק מאוזני"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

פעיל אופוזיציה מרכזי באוקראינה שנעדר במשך למעלה משבוע טוען עו?נה על ידי "גברים עם מבטא רוסי". דמיטרו בולטוב, מנהיג תנועת "אוטומאידן" שמארגנת בחודשים האחרונים הפגנות נגד ממשלת אוקראינה, טען אתמול (שישי) כי נחטף, הוכה נמרצות על ידי חוטפיו ונתלה. לדבריו, לאחר העינויים שעבר, הוא נזרק בפאתי הבירה קייב, בקור מקפיא.

המשבר באוקראינה - כותרות נוספות:
באמצע המשבר הפוליטי: נשיא אוקראינה יצא לחופשת מחלה
טלטלה באוקראינה: ראש הממשלה התפטר מתפקידו
קייב: "אם המפגינים לא יתפנו - נכריז מצב חירום"

בולטוב מטופל כעת בבית חולים. שוטרים ואנשי התביעה במדינה הגיעו למוסד הרפואי, לאחר שבולטוב הוכנס לרשימת המבוקשים של משטרת אוקראינה. תומכיו התאספו גם הם במקום מחשש שייעצר בחשד לארגון מחאה המונית.

מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קליצ'קו, מבקר את הפעיל דמיטרו בולטוב שהוכה על ידי אנשי המשטר, 31 בינואר 2014. AP
מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קליצ'קו, מבקר את בולטוב בבית החולים/AP

"למרות העובדה שאין אף נקודה בגופי שאינה כואבת, ולמרות העובדה שפניי נחתכו ושהם (החוטפים) איימו לעקור את אחת מעיניי, חתכו חלק מאוזני, צלבו אותי, מסמרו אותי לדלת, והיכו אותי - למרות כל הדברים הללו ושאר העינויים האכזריים, ברצוני לומר שאיננו יכולים להיות מאוימים ודבר לא יעצור אותנו", אמר בולטוב. "אני מאחל לכולם רוח לחימה חזקה, ואני רוצה לעדכן שאני מחלים ושאמשיך במה שהתחלתי. אני מאמין ששום מכשול לא ימנע מאיתנו לדבוק בדרך בה בחרנו. נמשיך להיאבק למען צדק. עשינו זאת, אנחנו עושים זאת ונמשיך לעשות זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קליצ'קו, מבקר את הפעיל דמיטרו בולטוב שהוכה על ידי אנשי המשטר, 31 בינואר 2014. AP
מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויטלי קליצ'קו, מבקר את הפעיל דמיטרו בולטוב שהוכה על ידי אנשי המשטר, 31 בינואר 2014/AP

ההפגנות ההמוניות נגד השלטון באוקראינה החלו לפני כמה שבועות, לאחר שהממשלה חזרה בה מכוונתה לחתום על הסכם סחר ענק עם האיחוד האירופי. זאת, בעקבות הטבות כלכליות שהעניקה רוסיה לאוקראינה כדי שהאחרונה לא תתנתק ממנה. ב-22 בינואר הפכו ההפגנות אלימות ומאז מצאו את מותם שלושה מפגינים ושלושה שוטרים, ועשרות בני אדם נפצעו. לטענת האופוזיציה, שליחים של השלטון הרוסי נאבקים במפגינים לצד כוחות המשטרה המקומית.

ביום שלישי רשמו המפגינים באוקראינה ניצחון משמעותי ראשון כשראש הממשלה, מיקולה אזרוב, הגיש את התפטרותו לנשיא ויקטור ינוקוביץ'. הוא הסביר שהוא מבקש לעזוב את תפקידו אחרי יותר משלוש שנים "כדי ליצור הזדמנויות נוספות לפשרה חברתית-פוליטית". לפי החוקה של אוקראינה, התפטרות ראש הממשלה דורשת את החלפת הממשלה כולה.

הפגנות במרכז קייב. אוקראינה, 28-26 בינואר 2014. GettyImages
קייב לאחר עוד הפגנה, השבוע/GettyImages

שלשום בבוקר יצא הנשיא ינוקוביץ' לחופשת מחלה. לשכתו של ינוקוביץ', בן 63, הודיעה כי הנשיא לקה במחלת ריאות וכי הוא סובל מחום גבוה. לא נמסר כמה זמן הוא ייעדר מתפקידו ולא ברור אם הוא יוכל למלא את תפקידו. ככל הידוע, לא היו לו בעיות בריאותיות משמעותיות בעבר.

למרות מחלתו, חתם אתמול ינוקוביץ' על חוק המעניק חנינה זמנית לאלפי אזרחים שנעצרו מאז החלו ההפגנות נגד ממשלתו. בנוסף לחנינה, אישר ינוקוביץ' את ביטולה של החקיקה המגבילה את חופש המחאה. אלפי המפגינים ברחובות קייב דחו את החנינה משום שהיא מותנית בנסיגתם מהאזורים בהם הם מתבצרים.

עדכון ראשון: 23:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully