וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: חוזרים לטביעות הנעליים ברצח תאיר ראדה

קובי דוד

16.6.2013 / 8:37

הבוקר תוצג בבית המשפט חוות דעת מומחה ולפיה טביעת הנעל שנמצאה על מכנסיה של ראדה בת ה-13 כלל אינה טביעת נעל, וטביעות נעליו של זדורוב, שהורשע ברצח, לא תואמות לממצאים

הבוקר (ראשון) ייערך בבית המשפט המחוזי בנצרת סבב דיונים נוסף בפרשת רצח הילדה תאיר ראדה, בעקבות החלטת בית המשפט העליון לאפשר הצגה של ראיות חדשות שהביא צוות ההגנה של רומן זדורוב, המרצה עונש מאסר עולם לאחר שהורשע ברצח הילדה. הבוקר תוצג חוות דעת מומחה בנוגע לטביעת הנעליים שהתגלתה בזירת האירוע בבית הספר בקצרין ב-2006.

את חוות הדעת יציג מומחה בעל שם עולמי להשוואת טביעות נעליים, וויליאם בודז'יאק, גמלאי של ה-FBI. לדבריו, טביעת הנעל שנותרה על מכנסיה של ראדה, כלל איננה טביעת נעל, ואילו טביעות הנעליים שנעל זדורוב ביום הרצח אינן תואמות כלל לממצאים שהתגלו בזירה והוצגו מאוחר יותר בבית המשפט.

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת. יוני 2013. ערן גילווארג
"אופטימי ומאמין בבית המשפט". זדורוב בדיון בבית המשפט בנצרת בשבוע שעבר/ערן גילווארג

בשנת 2009 קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי פועל הבניין זדורוב רצח את ראדה שלוש שנים קודם לכן. נטען כי הוא שיסף את גרונה באמצעות "סכין יפנית" ונמלט מהמקום. לפני כשנה פנה זדרוזוב באמצעות סנגוריו לבית המשפט העליון בדרישה לבחון את חומר הראיות פעם נוספת. בצעד חריג ביותר, הורה בית המשפט העליון לבית המשפט המחוזי בנצרת לשוב ולדון בשתי עדויות חדשות של שני החוקרים, זאת בהסתמך על הממצאים החדשים שהוצגו לבית המשפט.

ביום חמישי האחרון נשמעה עדותה של מומחית מטעם צוות ההגנה של זדורוב, ד"ר מאיה פורמן רזניק, שטענה כי לא ניתן למצוא התאמה בין הסכין שבאמצעותה נטען כי בוצע הרצח לבין החבלות שנמצאו על גופתה של ראדה. ואולם, עו"ד שילה ענבר, ראש התחום הפלילי בפרקליטות מחוז הצפון, ציינה כי "הכרעת הדין לא בוטלה על ידי בית המשפט העליון והיא עומדת בעינה, גם ההרשעה עומדת בעינה ומאסר העולם עומד בעינו". ענבר הסבירה כי בתום חקירת העדה על ידי צוותי ההגנה והתביעה, ובתום חקירת עד נוסף שיעיד הבוקר, ייתן בית המשפט המחוזי הכרעת דין משלימה ויקבע "אם העדויות שהוא שמע שינו במשהו את הכרעת הדין המרשיעה שהוא נתן".

אמה של תאיר ראדה: "מחכה למשפט אמת". ערן גילווארג
"לא אומרת בוודאות שהוא הרוצח". אילנה ראדה, אמה של תאיר, בדיון בבית המשפט בשבוע שעבר/ערן גילווארג

זדורוב, שנכח בדיון ביום חמישי, פנה במסר לכלי התקשורת: "אני אופטימי ומאמין בבית המשפט", הוא אמר, והודה לכל מי שאפשר את חידוש הדיונים. בין הוריה של ראדה התגלו חילוקי דעות. אילנה ראדה, אמה של תאיר, אמרה לאחר הדיון ביום חמישי: "אני לא אומרת בוודאות שהוא הרוצח - נחכה ונראה. באיזשהו מקום החלטת בית המשפט העליון עשתה לי פרפרים. בתחושה שלי שהמשפט לא מיצה עצמו". לעומתה, בעלה שמואל משוכנע שזדורוב רצח את בתו. "אם היה אפשר לשחוט אותו הייתי עושה את זה עכשיו, כמו שהוא עשה לתאיר", אמר בקול רועד.

מותה הטרגי של ראדה הותיר אחריו לא מעט סימני שאלה, שעד עצם היום הזה, כשבע שנים לאחר הרצח המזעזע, נותרו ללא פתרון. בשנת 2006 נמצאה ראדה, תלמידת כיתה ח' בבית הספר "נופי גולן" ללא רוח חיים בתא שירותים נעול בבית הספר. לאחר כשבוע נעצר זדורוב בחשד לרצח, ואף שחזר את האירוע לפרטי פרטים. ואולם ביום שלמחרת חזר בו מהודאתו והכחיש את מעורבותו ברצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully