וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בפיגוע: 2 ישראלים ו-5 זרים

ורד כהן-ברזילי ומוטי גל

1.7.2002 / 0:00

מחבל הניח מטען בקפיטריה באוניברסיטה העברית ונמלט; ההרוגים הישראלים: לווינה שפירא ודוד לדובסקי, תושבי ירושלים; 39 פצועים מאושפזים עדיין, 11 במצב קשה; החמאס נטל אחריות

שני ישראלים וחמישה אזרחים זרים נהרגו ו-86 בני אדם נפצעו, בפיגוע שאירע אתמול בצהריים בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בירושלים. הלילה הותרו לפרסום שמות ההרוגים הישראלים: לווינה שפירא, בת 53, תושבת שכונת בקעה בירושלים, ודוד (דיאגו) לדובסקי, בן 29, מירושלים.

דובר שגרירות ארה"ב מסר אתמול בערב, כי אחת ההרוגות היא אזרחית אמריקאית. הנהלת האוניברסיטה העברית הודיעה אתמול, כי הלימודים במוסד יתקיימו היום כסדרם.

אתמול, בסביבות 13:30 הרעיד פיצוץ עז את הקפיטריה של מרכז הסטודנט על שם פרנק סינטרה, הסמוך לבניין הפקולטה למשפטים. המשטרה מסרה שלא מדובר בפיגוע התאבדות, אלא במטען שהוטמן בתוך תיק שהונח במקום. עדי ראיה סיפרו על הרס רב באזור הקפיטריה.

בקול ישראל דווח שארגון החמאס נטל אחריות לפיגוע. הארגון הודיע כי הוא לא בוצע על ידי מחבל מתאבד. בהודעה שפורסמה בתחנת הטלוויזיה אל ג'זירה, נטען כי זו נקמה על ההתנקשות בחייו של סאלח שחאדה.

המשטרה עיכבה לחקירה ערבים העובדים בקפיטריה בה אירע הפיגוע. במשטרה חושדים כי ייתכן והמחבל, שהניח את מטען החבלה, קיבל סיוע מאדם בתוך האוניברסיטה.

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, גינה את הפיגוע. בוש הוסיף כי הוא נחוש לקדם את השלום במזרח התיכון וכי על העם הפלסטיני ומנהיגיו לפעול להפסקת הטרור. האיחוד האירופי גינה בחריפות את הפיגוע, וקרא לרשות הפלסטינית לעשות מאמץ מרבי כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע התקפות טרור.

86 הפצועים פונו לבתי החולים בעיר: הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים, שערי צדק וביקור חולים. הלילה נותרו בבתי החולים בבירה 39 פצועים, אחד מהם במצב אנוש, 11 במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. גופות ההרוגים הועברו למכון לרפואה משפטית.

לווינה הדריכה את הסטודנטים החדשים

כתב "הארץ", יהונתן ליס, מוסיף:

ההרוגה הישראלית בפיגוע, לווינה שפירא בת 53, היתה ראש מנהל הסטודנטים באוניברסיטה העברית בשלוש השנים האחרונות. שפירא התגוררה בשכונת בקעה בירושלים. היא הותירה אחריה בעל, אלכס איש ביטוח, ושלושה ילדים: עדי בת 29, צבי בן 27 ואורי, חייל בן 22.

חבריה סיפרו שבתקופה האחרונה היא פעלה לקידום תהליך הקבלה של סטודנטים לאוניברסיטה, והדריכה את הסטודנטים החדשים שהגיעו ללמוד במקום. החברים סיפרו, כי רק בשנה האחרונה, בעקבות הפעילות שלה, עלה מספר הנרשמים ב-1,000 - למרות המצוקה הביטחונית בעיר.

דוד נהרג 10 ימים לפני היציאה לשליחות

ההרוג השני בפיגוע, דוד (דיאגו) לדובסקי בן 29 מירושלים היה איש משרד החוץ. בלילה האחרון לחייו הוא עבד כדי להספיק לסיים את העבודה האחרונה, שהתבקש להגיש לתואר שני במינהל ציבורי. אתמול נסע לאוניברסיטה בהר הצופים כדי להגיש אותה. בעוד עשרה ימים היה אמור לצאת לשליחותו הראשונה בשגרירות ישראל בלימה, בירת פרו, לאחר שסיים בהצלחה רבה את קורס הצוערים.

לדובסקי עלה לארץ מארגנטינה ב-1992, הוא סיים לימודי תואר ראשון בתקשורת באוניברסיטה העברית. לאחר הלימודים התגייס לצה"ל. לפני כשנתיים, הצטרף למשרד החוץ, ובשנה האחרונה עבד באגף אירופה. "בשביל דיאגו, זאת היתה הגשמת הציונות וגם שליחות לחזור לדרום אמריקה כנציג של מדינת ישראל", אמר אמש סמנכ"ל אירופה במשרד, ויקטור הראל. לדובסקי הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

הערת המערכת:
עקב ריבוי תגובות לכתבה, הועברו חלק מהן לידיעה נפרדת. ניתן לצפות בהן דרך הקישור המצורף לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully