וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מנעה כניסת 20 דיפלומטים אירנים לעצרת האו"ם"

22.9.2012 / 18:14

לפי הדיווח בסוכנות "פארס" האירנית, לא ניתן נימוק לדחיית בקשותיהם של כ-20 מחברי המשלחת מטהרן, שמונה 160 בכירים. בין המסורבים ישנם שני שרים, אולם שמותיהם לא נמסרו

ארצות הברית מנעה כניסתם של כ-20 פקידי ממשל מאירן, חברי המשלחת לעצרת הכללית של האו"ם שתתכנס השבוע, ובהם שני שרים - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות האירנית "פארס". לפי הדיווח, המשלחת האירנית אמורה הייתה למנות 160 אירנים, לרבות עיתונאים ואנשי אבטחה, אולם בקשתם של כ-20 מהם לאישורי כניסה לארצות הברית - נדחתה, ולטענת האירנים, מבלי שתינתן לכך סיבה של ממש.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, המריא היום לניו יורק, וינאם ביום רביעי בעצרת הכללית, בה השתתף מדי שנה מאז נכנס לתפקידו ב-2005. נאומו השנה, תחת הכותרת "שלטון החוק", צפי להתאפיין גם הוא בביקורות כלפי מדינות המערב, ובהן ארצות הברית וישראל. סוכנות פארס לא דיווחה מיהם שני השרים שלא ינכחו בעצרת לצד הנשיא, וציינה כי בין הזוכים באשרת כניסה במשלחת האירנית, ישנם ראש מטהו של הנשיא, אספנדיאר רחים משעי, שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, סגן הנשיא, חמיד בקאי, יועצו של אחמדינג'ד, מוחמד שריף מאלק זדה, שר התחבורה, ראש "הסהר האדום" במדינה ויועצו המשפטי של הנשיא.

המשך להחרפת יחסו של הממשל האמריקאי כלפי אירן

ביטוי נוסף ליחסי ארצות הברית-אירן התקבל אתמול, כאשר גורמים אמריקאים מסרו כי שרת החוץ הילרי קלינטון החליטה להסיר מרשימת ארגוני הטרור את הארגון האירני "מוג'הדין חלק", שעל פי פרסומים אנשיו סייעו להתנקש במדעני גרעין אירנים. לדברי הגורמים, קלינטון כבר קיבלה את ההחלטה, עליה היא צפויה להודיע באופן רשמי בימים הקרובים. דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, אמרה בתגובה כי "אינני יכולה לאשר את תוכן הדברים, כיוון שזה סודי. עם זאת, אנו צופים שנוכל להודיע על כך בפומבי לפני ה-1 באוקטובר".

צעד זה מהווה הצלחה למאבק ארוך שנים של תומכי הארגון בארצות הברית ומחוצה לה להסיר אותו מהרשימה השחורה. הארגון הוכנס לרשימה לאחר התנקשויות שביצעו אנשיו בדיפלומטים ונספחים צבאיים אמריקאים בתקופת השאה האחרון של אירן, מוחמד רזה פהלווי, לפני המהפכה האיסלמית בפברואר 1979. באותה תקופה החזיק הארגון באידאולוגיה מרקסיסטית איסלמיסטית ואנטי מלוכנית, ואנשיו אף שיתפו פעולה עם האייתוללה חומייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully