וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: רבבות מפגינים בקהיר נגד המועצה הצבאית

ניר יהב

22.6.2012 / 14:38

במצרים עדיין אין נשיא חדש וחוסר הוודאות יוצר תסיסה ברחובות. מאות אלפים צפויים להגיע היום לכיכר תחריר, להפגין נגד החלטת המועצה הצבאית לקחת סמכויות נוספות

רבבות אזרחים מצרים הפגינו בצהריים (שישי) בכיכר תחריר שבקהיר, כדי למחות נגד החלטת המועצה הצבאית העליונה במדינה לקחת לידיה סמכויות, ונגד החלטת בית הדין לחוקה לפזר את הפרלמנט. בהפגנה משתתפים נציגים ממרבית התנועות והמפלגות במצרים, ובראשן תנועת האחים המוסלמים. המארגנים צופים שמניין המפגינים יגיע בהמשך היום למאות אלפים. המועצה הצבאית פרסמה הודעה, בה ניסתה להרגיע את הציבור המפגין נגדה. "אנחנו מכבדים את הרצון של הציבור להפגין בצורה שקטה ובלתי אלימה באופן שלא יפגע באינטרס העליון, ומכבדים את אווירת המהפכה השוררת במדינה. אנו קוראים לציבור לכבד את החוק". המועצה הסבירה כי ההחלטה להכניס תיקונים לחוקה, שיותירו בידיה סמכויות רבות, נבעה מצורך שנכפה עליה בשל המצב במדינה. בנוסף מסרה כי החלטת שני המועמדים להכריז על תוצאות הבחירות לפני שפורסמו באופן רשמי היא "דבר לא מובן".

ההפגנה היום נערכת בצל חוסר הוודאות השורר במצרים בנוגע לזהותו של המנצח בבחירות לנשיאות. כל אחד מהמועמדים – מוחמד מורסי ואחמד שפיק – טוען כי ניצח בבחירות בפער קטן, אולם ועדת הבחירות המרכזית דחתה ליום ראשון את ההכרזה הרשמית על המנצח, וזאת בשל התלונות הרבות שהוגשו על ידי נציגי המתמודדים. במקביל, שורר זעם רב ברחוב על המועצה הצבאית שהותירה בידיה סמכויות רבות ועמדה מאחורי החלטת בית הדין לפזר את הפרלמנט.

שפיק: "הגיע הזמן לסיים את עידן הנקמה"

המועמד לנשיאות וראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, כינס אתמול מסיבת עיתונאים ובה הבהיר כי הוא בטוח בניצחונו בבחירות: "אני משוכנע שאוכרז כמנצח החוקי. אני כעת ממתין להכרזה הרשמית של ועדת הבחירות. היא זו שמחליטה בנושא". הוא קרא לציבור המצרי להמתין בסבלנות עד להכרזה הרשמית על תוצאות הבחירות, והוסיף כי הציבור חייב לשמור על ביטחון המדינה: "הגיע הזמן לסיים את עידן הנקמה".

האחים המוסלמים, שהכריזו בימים האחרונים על ניצחון מועמדם ד"ר מוחמד מורסי בבחירות לנשיאות, הגיבו בזעם לדבריו של שפיק, כשאמרו "שפיק מעורר פרובוקציה ומנסה לעורר בלבול בקרב הציבור על מנת לעורר ספקות לגבי תוצאות הבחירות". במקביל, הבטיח היום מורסי לצעירי המהפכה כי ייקחו חלק בשלטון שיקים: "זו לא תעמולה, אלא הבטחה". בנוסף לכך, תקף גם הוא את ההחלטה לפזר את הפרלמנט.

לקריאה נוספת
המתח במצרים גואה: "קרבים לעימות בין הצבא לעם"
מאות אלפים בכיכר תחריר: "סלימאן וישראל - יד אחת"
מצרים: 2 הצדדים טוענים לניצחון, הצבא נאחז בשלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully