וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ויוסף זכו באליפות העולם בשיט בדגם 470

עדי רובינשטיין

10.7.2002 / 15:25

שחף אמיר ויוגב יוסף, שהגיעו לתחרות כצמד "השני" של ישראל, סיימו במקום ה-27 בשיוט האחרון והבטיחו את התואר, שיקנה להם מקום בסגל הזהב האולימפי. גל וקליגר סיימו במקום השביעי

צמד השייטים הישראלים, שחף אמיר ויוגב יוסף, זכו באליפות העולם במפרשיות מדגם 470, כך נקבע בתום השיוט ה-11 והאחרון באליפות העולם בשייט הנערכת במארסיי, צרפת.

הצמד הישראלי סיים את השיוט הנועל, שנערך הבוקר, במקום ה-27 והקדים צמד צרפתי שסיים במקום השני הכללי בנקודת חובה אחת. כחלק מתקנון התחרות, ניתן לערער על תוצאות השיוט בשעה שלאחר סיומו. באם לא יתקבל אחד כזה, יוכרזו השניים כאלופי העולם.

צמד השייטים השני שמייצג את ישראל ושנחשב לפני האליפות לבכיר בין השניים, גדעון קליגר ואודי גל, סיימו את אליפות העולם במקום השביעי. השניים דורגו בשיוט זה במקום ה-21.

שיוטי הנשים יצאו לדרך אחר הצהריים. ענת פבריקנט ולינור קליגר מדורגות במקום החמישי בעוד שורד בוסקילה וניקי קורניצקי מדורגות במקום השביעי.

התחרות, שנקראת "משחקי השייט העולמיים", הינה פורמט תחרויות חדש, שאמור להוות, כך מקווים ראשי איגוד השייט העולמי, מעין אולימפיאדת ספורט השיט על ענפיו שונים. אליפות העולם המסורתית, הנערכת מדי שנה, תתקיים בספטמבר בספרד ותיכלל גם היא בשקלול הניקוד לקרטריון האולימפי, אך בניגוד לפרסומים שונים היום, הדירוג באליפות שנערכה במארסיי כן נלקח בחשבון בקביעת השיוך לסגלים האולימפיים ומשמעות הזכיה של אמיר ויוסף היא 'עליית כתה' ממבחינתם לסגל הזהב - הבכיר ביותר, בו זוכים הספורטאים להקצבה חודשית נדיבה יותר, של 5,000 ש"ח בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully