וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מל"טים ישראליים בסוריה, מסייעים לאסד

ניר יהב

4.3.2012 / 9:26

שוב נסיונות "לגרור" את ישראל לסכסוך בסוריה: עיתון ערבי מדווח כי מכ"ם טורקי זיהה את המ"לטים, העוקבים אחר המורדים. מנגד, השלטון טוען כי נשק ישראלי נמצא במעוז המחתרת

האם ישראל מעורבת באופן פעיל בסכסוך הפנימי בסוריה? כלי תקשורת בעולם הערבי ממשיכים לעסוק בשאלה הזו, ולאחר שבשבוע שעבר הופיע דיווח על סיוע ישראלי למורדים, בין היתר בהכשרות שעורך המוסד בטורקיה, אמרו היום (ראשון) מקורות טורקיים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי מערכות המכ"ם של טורקיה גילו כי מטוסים ללא טייס מתוצרת ישראל חגים מעל שטח סוריה. לדברי המקורות, המטוסים משמשים את המשטר הסורי לריגול אחר המורדים ולפגיעה בהם.

הרס בעיר חומס בעקבות הפגזתה על ידי צבא סוריה, פברואר 2012. רויטרס
העיר חומס המופגזת, בשבוע שעבר/רויטרס

"יש למעשה שלוש אפשרויות", הסבירו המקורות. "הראשונה היא שישראל משתפת פעולה בצורה מלאה עם המשטר הסורי. השנייה, שקיים שיתוף פעולה חלקי בכך שישראל מעבירה מידע לסוריה. השלישית, שרוסיה העבירה למשטר הסורי את המטוסים האלו לאחר שרכשה אותם מישראל". לדבריהם, אם האפשרות השלישית נכונה, הרי שמומחים וקצינים רוסים מסייעים למשטר להפעיל אותם.

ומנגד, גם השלטון הסורי ממשיך להביא "הוכחות" לשיתוף פעולה בין המורדים לישראל. סוכנות הידיעות הממלכתית SANA דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים איתרו בפרברי דמשק מאגר של כלי נשק, שחלקו מתוצרת ישראל. לפי הדיווח, הנשק והתחמושת נחשפו ליד הפרבר דומא, מעוז של המורדים, ובין היתר נמצאו שם טילים נגד טנקים, פגזי RPG, כדורים, רובים ותחמושת נוספת.

בהתפתחות נוספת בסוריה, אישר מפקד מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי", קולנל ריאד אסעד, את הדיווחים לפיהם המודיעין הטורקי סיכל באחרונה ניסיון לחטוף אותו או לחסל אותו במקום מושבו בטורקיה. בראיון לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", אמר אסעד כי מדי שבוע הוא חשוף לניסיון לחסלו או לחטוף אותו "מצד כנופיותיו של הנשיא בשאר אסד", אולם כל הניסיונות הללו "נידונו לכישלון".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully